Tehnoloģiju gigants Google nolēmis iet pretēju ceļu un drīzumā mudinās cilvēkus palīdzību vispirms meklēt pie tehnoloģiskajiem risinājumiem. Amerikāņu kompānija paziņojusi, ka izstrādā mākslīgā intelekta risinājumu Med-PaLM, kas esot apmācīts medicīnas gudrībās. Proti, tas spējot uzklausīt pacientu sūdzības, kā arī protot konsultēt par slimību cēloņiem un iespējamajām ārstēšanas metodēm. Pirmie izmēģinājumi esot daudzsološi. Projekta atbildīgie darbinieki žurnālā Nature ziņo, ka tekstu ģenerējošais robots spējot piemeklēt atbilstošas atbildes ar 92,6% precizitāti.
Uzdodot šos pašus 80 jautājumus deviņiem ārstiem no Lielbritānijas, ASV un Indijas, Google pārliecinājās, ka cilvēku sniegtās atbildes ļoti lielā mērā sakrīt ar robota un precizitāte ir aptuveni līdzīga. Taču kompānija uzsver, ka viņu mērķis nav vis atņemt darbu ģimenes ārstiem, bet gan samazināt to pārslodzi. Mediķu pietrūkst ļoti daudzās valstīs, un pacientiem jāgaida garās rindās. Viens no iemesliem ir tāds, ka bieži vien ārstus apgrūtina pārlieku tramīgi cilvēki, kuri skrien pie daktera ar vismazākajām sāpēm, klepu vai nelielu ķermeņa temperatūras paaugstināšanos. Robotam piedāvājot ārstēšanas ieteikumus vienkāršākajās situācijās, būšot iespējams būtiski samazināt rindas un atvieglot nokļūšanu pie speciālista tiem pacientiem, kuriem ir nopietnākas veselības likstas.