Taivānas uzņēmums ProLogium plāno jau 2027. gadā sākt rūpnieciski ražot Parīzes auto izstādē izrādīto jaunas tehnoloģijas akumulatoru, kurā 300 kilometru nobraukšanai nepieciešamo enerģijas apjomu var iepildīt piecās minūtēs.
Pasaulē pirmais simtprocentīgais silīcija anoda akumulators varētu atnest ilgi gaidīto revolūciju transporta elektrifikācijā. Tas ir gan vieglāks par šobrīd izmantotajām litija jonu baterijām, gan piedāvā augstāku enerģijas blīvumu.
Prominentais Vācijas sertifikācijas uzņēmums TÜV Rheinland apliecinājis, ka jaunā baterija nodrošina 749 vatu jaudu uz vienu tilpuma litru un 321 vatu uz vienu kilogramu. Salīdzinājumam – litija jonu akumulatora jauda ir 200 līdz 300 vati uz katru kilogramu.
Jaunā enerģijas krātuve ir ne vien ietilpīgāka, bet arī ātrāk piepildāma. No 5 līdz 60% atzīmei to var uzlādēt piecās minūtēs. Tas ir tikai nedaudz ilgāk, nekā piepildīt benzīna vai dīzeļa tvertni vieglajai automašīnai. Darba autori lēš, ka vairumam elektromobiļu ar to vajadzētu pietikt, lai nobrauktu 300 kilometru, ziņo portāls LiveScience.