Kompānijas PwC šā gada martā publiskotajā globālā luksusa preču tirgus apskatā norādīts, ka šī tirgus straujā atgūšanās pēc Covid-19 pandēmijas, kā arī turpmākās izaugsmes perspektīvas lielā mērā ir saistītas ar to, ka luksusa preces nav paredzētas masu patēriņam. Tās iegādājas vai nu turīgi, vai ļoti turīgi iedzīvotāji. Viņi mazāk nekā sabiedrības vairākums pakļauti ekonomisko satricinājumu ietekmei un šīs preces bieži izmanto sava sociālā statusa un labklājības apliecināšanai.
Vienlaikus uzreiz vairākos tirgus apskatos norādīts: tā kā pārskatāmā nākotnē par pasaules galveno luksusa preču noieta tirgu gatavojas kļūt Āzijas valstis un vispirms jau Ķīna, ir ļoti ticams, ka vismaz šā reģiona valstīs Eiropas un vispār rietumvalstu zīmolus no tirgus sāks izspiest vietējie, pašu Āzijas valstu luksusa preču zīmoli. Zināmā mērā izpiešana jau ir sākusies, un paātrināt šādu notikumu gaitu var ģeopolitiskie procesi.
DIVCIPARU PIEAUGUMS
Saskaņā ar PwC aplēsēm 2022. gadā globālā luksusa preču tirgus vērtība bija 325,4 miljardi ASV dolāru, šogad tā sasniegs 363,7 miljardus, bet 2025. gadā – 444,7 miljardus dolāru.
Visu rakstu lasiet žurnāla SestDiena 11.-17. augusta numurā! Ja vēlaties žurnāla saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!