Pirms desmit gadiem pirmo reizi Latvijā risinājās Eiropas čempionāta (ERC) posma sacensības rallijā. Jubilejas 10. sezonā divu iemeslu dēļ ir vērts ar pastiprinātu interesi sekot līdzi notikumiem Kurzemes ceļos. Pirmkārt, Tet Rally Liepāja būs kā ģenerālmēģinājums lielajam autosporta notikumam, ko Latvija uzņems 2024. gadā, kad pie mums risināsies pasaules čempionāta (WRC) posma sacensības. Otrkārt, ERC iepriekšējā posma sacensībās Polijā uzvaru svinēja Latvijas ekipāža – Mārtiņš Sesks un Renārs Francis. Kopvērtējumā abi ir pacēlušies uz otro pozīciju un cer vēl vairāk samazināt atstarpi no līdera Jaunzēlandes pilota Heidena Pedona ekipāžas.
Ar Mārtiņu Sesku tiekamies Liepājas centrā saulainā jūnija dienā, kad sinoptiķu prognožu kartēs arī tuvākajās desmit dienās Kurzemē iezīmētas spoži dzeltenas saulītes. Karstumā maksimālā koncentrēšanās režīmā visu dienu vadīta rallija mašīna ar vidējo ātrumu ap 125– 130 kilometriem stundā pa līkumotiem grants ceļiem, visticamāk, atņem daudz enerģijas. "Pagaidām ir nedaudz virs 20 grādiem, un tas ir normāli. Ja termometra stabiņš pietuvosies 30 grādu atzīmei, tad gan vairs nebūs patīkami. Brauciena laikā jau nav tik traki. Grūtības sākas, kad apstājamies, jo tad vairs gaiss necirkulē. Sacīkšu mašīnās nav kondicionēšanas sistēmas. Ventilācija tiek nodrošināta caur lūkām. Uz jumta un sānu logos ir gaisa lūciņas, ar kurām varam regulēt gaisa padevi," piezīmē Mārtiņš, un ar to tad arī mūsu sarunu sākam.
Visu sarunu lasiet žurnāla SestDiena 16. - 22. jūnija numurā! Ja vēlaties žurnāla saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!