Pagājušā gadsimta deviņdesmito gadu nogale bija īstais pļaujas laiks visdažādākajiem jaunuzņēmumiem, kas steidza monetizēt interneta pieaugošās iespējas, raksta All About History. Kādā brīdī uzpūstais dotkomu burbulis gan pārplīsa, nebūtībā aizejot daudzām kompānijām, kuru perspektīvas līdz tam bija šķitušas spīdošas. Taču bija arī uzvarētāji – to skaitā Google, kas tika nodibināta 1998. gada 4. septembrī.
Peidža un Brina sākotnējās ambīcijas aprobežojās ar kvalitatīva interneta meklētāja izstrādāšanu, lai palīdzētu globālā tīmekļa lietotājiem orientēties tā dzīlēs, kas kļuva aizvien plašākas pat ne ar katru dienu, bet stundu. Taču, kā mēdz sacīt, apetīte rodas ēdot, un ar laiku Google funkciju klāsts ticis ievērojami paplašināts, lielā mērā pateicoties tam, ka veiksmīgais uzņēmums, kuru tā dibinātāji savulaik gribējuši izdevīgi pārdot, pats pārpircis daudzas perspektīvas kompānijas.
SĀKA AR STRĪDIEM
Brins un Peidžs iepazinās 1995. gadā. Tolaik Brins, kura ģimenei bija izdevies emigrēt no Padomju Savienības, kad zēnam bija tikai seši gadi, jau bija pabeidzis pirmo kursu universitātē. 1995. gada vasarā viņam tika uzticēts izrādīt mācību iestādes teritoriju un kopmītnes jaunajiem studentiem, starp kuriem bija arī ģimenē, kurā abi vecāki nodarbojās ar datoru tehnoloģijām, uzaugušais Peidžs, vēsta History Channel.
Visu rakstu lasiet žurnāla SestDiena 1.-7. septembra numurā! Ja vēlaties žurnāla saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!