Kārdifas Universitātes pētnieki eksperimentā pārliecinājās, ka līdz atļautajam minimumam nodilušas riepas pat uz sausa asfalta dramatiski pagarina bremzēšanas distanci. Braucot ar ātrumu 90 km/h, bremzēšanas ceļš ar šādām riepām ir pat sešas septiņas reizes garāks, nekā nepieciešams, lai noreaģētu un apstātos iereibis autovadītājs ar labas kvalitātes riepām. Ja ceļu klāj ūdens, sniegs vai apledojuma kārta, situācija kļūst vēl dramatiskāka.
Zinātnieki aprēķinājuši, ka šādu riepu saķere ar ceļu ir par 36 procentiem sliktāka nekā riepām ar 4 mm protektoru, vēsta portāls Daily Mail. Līdz ar to bremzēšanas ceļš ir par vairākiem desmitiem metru garāks, nekā nepieciešams, lai apstātos automašīna, pie kuras stūres ir iereibis vadītājs. Pētnieki lēš, ka dzērājšofera reakcijas ātrums pēc pāris alus kausu iztukšošanas ir par 120 milisekundēm lēnāks nekā skaidrā prātā esoša vadītāja.
Jāpiebilst, ka Apvienotajā Karalistē nav prasības aprīkot automašīnas ar ziemas riepām, tādēļ daudzi autovadītāji pat decembrī brauc ar vasaras riepām, kuru protektors nodilis līdz minimālajam pieļaujamajam dziļumam – 1,6 mm. Latvijā ziemas riepas nedrīkst lietot, ja to protektora dziļums ir mazāks par 4 mm, bet vasaras – par 1,6 mm.