Visādas dīvainas pieredzes jaunības gados. Slava, kas atnāk pārāk ātri. Un plata, pļāpīga mute," tāda ir paša dziedātāja recepte. Pašironija ir viena no labākajām Robija kvalitātēm, taču tā viņu neglābtu, ja Robijam nebūtu talanta sacerēt burvīgas dziesmas. Tādas atrodamas arī viņa jaunākajā albumā Reality Killed the Video Star.
Patiesuma plūsma
Konkretizējot — Robijam ir dižs talants sacerēt ļoti humānas dziesmas, kas klausītājam ļauj justies kā cilvēkam, nevis bezrūpīgam miesas gabalam uz deju grīdas vai intelektuālam radikālim ar pretenzijām. Tās ir dziesmas ar erekciju, ar vīrišķo spēku, kas neatslābst jau vairākus gadus: Angels, Millennium, No Regrets, Strong, She"s the One, Rock DJ, Kids, Supreme, The Road to Mandalay, Feel, Come Undone... Robijs ir ekshibicionists visās nozīmēs, taču dziesmās un koncertos dvēseliski spēj atkailināties iespaidīgāk nekā klipos un fotogrāfijās fiziski.
Viņa dziesmas ir labi organizēta apziņas un patiesuma plūsma. Tieši mūzikā vienmēr iespējams uzzināt visu par Robija smalko dvēseles konstrukciju un dvēseles kustībām, par zvērīgajām depresijām un pašapmierinātību, par vientulību un paštīksmināšanos, par viņa dēmoniem, fobijām un frustrācijām, par bīstamo atkarību no slavas un medikamentiem. Žilbinošais, superharismātiskais mākslinieks vēl pirms sešiem gadiem solokarjeras augstākajā punktā man atklāti stāstīja, ka viņa efektīvākais dzinulis ir nepārvaramas šaubas par sevi, milzīgs uztraukums par savām spējām, mūžīgas bažas, vai viņš kādam vēl ir vajadzīgs.
Traumas un baumas
Parasti pēc albuma izdošanas mūziķi dodas turnejā. Taču Robijs nesen brīdināja fanus, ka koncerti viņam ir traumatiska pieredze, jo pirms kāpšanas uz skatuves saasinās "pašpārliecības krīze" (2006.gadā pēc Eiropas turnejas atklāšanas šova Dublinā Robijs Viljamss paziņoja, ka skatītāji, kuri vēlēsies, varēs saņemt atpakaļ naudu par biļetēm, — viņš pats bija vīlies savā sniegumā). Disks Reality Killed the Video Star izdots pēc triju gadu pauzes — no pamatdarba brīvajā laikā dziedātājs ārstējās rehabilitācijas klīnikā, kopa attiecības ar draudzeni amerikāņu aktrisi Aīdu Fīldu (smuka!), meklēja NLO un pētīja paranormālās parādības (interesi par mistiku un okultismu Robijs nekad nav slēpis).
Baumoja, ka Robijs galīgi sajucis prātā pēc diviem "neveiksmīgiem" albumiem — Intensive Care (2005) un Rudebox (2006). Taču Robijs Viljamss sen ir tādā statusā, ka viņa karjeru nevar sabojāt ne baumas, ne ieraksti, kurus mēdz uzskatīt par izgāšanos (Robija izgāšanās jebkurā gadījumā ir intriģējošāka par Džastina Timberleika veiksmi). Pat "katastrofālais" Rudebox patiesībā ir interesants eksperiments ar hiphopu, elektropopu un disko, šajā albumā iekļautas kolaborācijas ar Viljamu Orbitu, Liliju Allenu un Pet Shop Boys.
Karalis ar kompleksiem
"Esmu dzirdējis, ka popmūzikas karaļa vieta ir vakanta. Drīkst, es būšu popmūzikas karalis? Lūdzu!" Šī Robija frāze izskanēja 2005.gada koncertā Berlīnē, un tā joprojām ir aktuāla. Ar jauno albumu Reality Killed the Video Star mūziķis iepazīstināja šā gada oktobrī Londonā notikušajā šovā, kas tiešraidē tika pārraidīts arī Rīgas kinoteātrī Parex Plaza.
Šis koncerts varētu būt īpaši traumatiska pieredze visiem dziedošajiem puišiem — ko darīt uz skatuves pēc Robija, nav skaidrs. Viņa labsirdīgā bezkaunība un personības magnētisms nav zuduši NLO meklēšanas ekspedīcijās. Robijam piemīt kaut kas no Elvisa Preslija, Fredija Merkurija un Eltona Džona ģenialitātes. Viņš ir dziļi traģisks un tajā pašā laikā ekscentrisks personāžs, kurš uz skatuves izdzīvo personiskas drāmas pat visdzīvespriecīgākajās dziesmās — var dejot, var arī raudāt. Ja jums vajadzīgs karalis, uz troņa jābūt tieši viņam. "Es domāju, ka šī dziesma ir par Maiklu Džeksonu. Izrādās, tā atkal ir par mani!" Robijs Londonas koncertā pieteica jaunā albuma pirmo kompozīciju Morning Sun.
Uzreiz iemīlēties diskā Reality Killed the Video Star nebūs viegli. Lai gan albuma skanējums ir grezni konservatīvs (ieraksta producents — popmūzikas skaņu mākslas veterāns Trevors Horns), patīkamu pārsteigumu netrūkst: ar melodismu, elektroniskajām tekstūrām un disko motīviem valdzina dziesmas Last Days of Disco, Starstruck un Difficult for Weirdos. Robija komentārs par Starstruck: "Tā ir dziesma Džordža Maikla stilā. Un Džordžs Maikls, kā jūs saprotat, ir superklase!"
Retro balādi You Know Me, kura piestāvētu pat seram Eltonam, jūs noteikti nepalaidīsiet garām videoklipa dēļ. Šajā video, realitātes nomākts, Robijs nonāk Aizspogulijā, kur pārvēršas par zaķi džentlmeni un ļaujas pašironijas priekiem. Taču mēs labi zinām, ka pat zaķiem Robija Viljamsa pasaulē ir sava kompleksu un frustrāciju buķete un apēst visgarāko burkānu nozīmē aizmirsties vien uz brīdi.