Pasākums ir daļa no nepieradinātās mūzikas biedrības Skaņu mežs rīkotās koncertsērijas 1-2 cauri!, ko 2024. gada laikā atbalsta Valsts kultūrkapitāla fonds.
Amerikāņu medijs The Fader grupu Wolf Eyes pērn raksturojis kā “leģendāru”, savukārt britu izdevums The Guardian uzsver, ka tā “jau gadiem apdraud klausītāju bungādiņas”.
Wolf Eyes ir pietuvojušies atpazīstamībai popkultūrā vairāk nekā jebkura cita mūsdienu trokšņu mūzikas grupa - viņu mūziku publicējis rokmūziķa Džeka Vaita (Jack White) leibls Third Man Records, kā arī izdevniecība Sub Pop, kas publicējusi arī grupas Nirvana ierakstus. Grupas “vishipsterīgākajā” periodā mūzikas kritikas medijs Pitchfork regulāri apbalvoja Wolf Eyes albumus ar uzsvērti pozitīvām recenzijām (veseliem pieciem grupas albumiem piešķirtas 8 balles).
Šie apstākļi apvienojumā ar grupas stilizēti muļķīgo un pašironisko humora izjūtu grupai nopelnīja apzīmējumu “noizs visai ģimenei”. Tas gan vairāk liecināja par popkultūras vēlmi paplašināt savas robežas, nevis pašu apvienību, kas ne reizi nepārkāpa savus “panciskos” un kontrkultūras principus. Viens piemērs bija pāris dienas, kad grupas dalībnieks Džons Olsons (John Olson) pārņēma kontroli pār izdevniecības Third Man Records kontu platformā Instagram. Viņa ākstību dēļ izdevniecības konts zaudēja vairākus tūkstošus sekotāju, un grupas cienītāju vidū šis stāsts vēl aizvien cirkulē kā aizraujoša anekdote.
Wolf Eyes tiek raksturota kā trokšņu mūzikas grupa, un tas nav nepareizi, jo tās daiļrade vijas cauri visdažādākajām trokšņu mūzikas formām, tomēr pieskaras arī avant-rokam, “guļamistabas popmūzikai”, pankrokam un industriālās mūzikas apakšžanriem.
The Guardian apskatnieks Toms Hjūzs (Tom Hughes) kādu Wolf Eyes koncertu rezumējis šādiem vārdiem: "Jāatzīst, ka 99% cilvēku Wolf Eyes ierakstus atzīs par grūti klausāmiem. Taču redzēt, kā grupas dalībnieki šīs pašas skaņas rada “dzīvajā” ir reibinoša un viscerāla pieredze, kas šo skaitli varētu samazināt līdz 97%! Tas nav nedz gudri, nedz dziļdomīgi, un tā pavisam noteikti nav māksla - kas ir liels atvieglojums.”
Grupas dalībnieks Neits Jangs (Nate Young) intervijā The Guardian sacījis: “Wolf Eyes ir sociāla mūzika. Tai nepieciešami gan drāmas, gan komēdijas elementi. Gandrīz kā teātrī!”
Wolf Eyes šo koncertu sniegs divu personāžu sastāvā - uz skatuves kāps Olsons un Jangs. Šie ir nemainīgie grupas dalībnieki, taču konkrētos ierakstos un periodos sastāvam pievienojas arī citi spēlētāji, piemēram, mūziķis Ārons Dilovejs (Aaron Dilloway), kas bijis grupas sastāvā no 1998. līdz 2005. gadam, un vēl aizvien reizēm sadarbojas ar grupu. Grupa dažādos ierakstos sadarbojusies ar tādiem māksliniekiem kā Smegma, Prurient, Džonu Vīzi (John Wiese), Black Dice un Merzbow. Šogad Wolf Eyes vairāku koncertu garumā atjaunos savu sākotnēji daudzus pārsteigušo sadarbību ar avangarda džeza saksofonistu un komponistu Entoniju Brekstonu (Anthony Braxton). Arī Brekstons ir uzstājies Skaņu mežā.
Žurnāls The Wire magazine grupas 2023. gada albumu Difficult Messages raksturoja kā “labāko hitu kolekciju no citas planētas”.
Wolf Eyes Latvijā ir uzstājušies jau divreiz, abas reizes sadarbībā ar Skaņu mežu. Pēdējo reizi tas notika tālajā 2007. gadā, savukārt 2013. gadā, kad Skaņu mežs svinēja savu pirmo desmitgadi, grupas dalībnieks Neits Jangs tika lūgts radīt jaunu skaņu celiņu latviešu kino klasikai, filmai Nāves ēnā.
Biļetes iepriekšpārdošanā iespējams iegādāties www.bilesuserviss.lv.
Vairāk informācijas: www.skanumezs.lv.