Rēgs bruņās @@@
Režisors Rūperts Sanderss. Lomās Skārleta Johansone, Takesi Kitano, Žiljeta Binoša, Maikls Pits u. c.
Fantastikas filma ar futūristisku dizainu un atraktīvu aktieru ansambli, kurā spēcīgākā kārts ir Skārleta Johansone. Viņai līdzās ir ekstravagants aktieru komplekts – Žiljeta Binoša, Takesi Kitano un Maikls Pits. Projekta saknes ir japāņu mangas kultūrā un 1995. gada animācijas filmā, kuru Holivudas datortehnoloģiju ģenerētā produktā konvertējis britu režisors Rūperts Sanderss. Par spīti tam, ka filmai var pārmest emocionālu vēsumu, dizains un atsauces uz fantastikas un antiutopijas klasiku (Pa naža asmeni skrejošais/ Blade Runner) ir pašvērtīgas.
Aiziet skaisti @@@
Režisors Zaks Brafs. Lomās Morgans Frīmens, Maikls Keins, Alans Ārkins.
Trīs pensijas vecuma kungi, kurus spēlē Maikls Keins, Morgans Frīmens un Alans rkins, ir vienojušies svētās dusmās – banka, kas izputinājusi viņu pensijas kapitālu, ir pelnījusi sodu! Kungi nolemj uzbrukt nelietīgajai bankai, lai atgūtu pensiju un guvuma atlikumu veltītu labdarībai. Teju svēta misija, kuras īstenošanai trijotne gatavojas pamatīgi un ar izdomu. Simpātiska, gana asprātīga filma, kas mērķēta vidējās un vecākās paaudzes skatītājiem – tiem, kuri šad tad ir iedomājušies par ikviena indivīda aiziešanas neizbēgamību.
Par mīlestību @@
Režisors Vladimirs Bortko. Lomās Anna Čipovska, Aleksejs Čadovs, Marija Mironova u.c.
Krievu režisora Vladimira Bortko jaunākā filma, kas kaimiņzemes kinoteātros tiek demonstrēta jau pāris nedēļu, izsaukusi pretrunīgu reakciju. Tā patiešām var mulsināt ar šķietami banālo sižetu – jauna precēta sieviete ļaujas dēkai ar baņķieri, nododot savu vīru profesoru, ķīniešu valodas speciālistu. Aiz melodramatiskās virskārtas un efektīgajām intimitātes ainām var meklēt dziļākus slāņus, piemēram, apcerēt mūsdienu morālētisko vērtību krīzi kapitālistiskajā Krievzemē (darbība notiek Pēterburgā) u.tml.
Satikšanās uz piena ceļa @@@
Režisors Emirs Kusturica. Lomās Monika Belluči, Emirs Kusturica.
Autorkino zvaigznes Emira Kusturicas jaunākais darbs. Kusturica, kura temperamentīgajam, Balkānu kultūras ritmos pulsējošajam režijas stilam ir daudz pielūdzēju, šajā filmā pats sev ir piešķīris galveno lomu. Kurš gan negribētu spēlēt tandēmā ar Moniku Belluči? Filmā ir izmantoti klasiskie Kusturicas režijas stila elementi – realitātes un fantāzijas, komēdijas un traģēdijas mikslis, Dienvidslāvijas kara motīvi. Šis darbs liek aizdomāties par radošo nogurumu, kas pārņem pat klasiķus, kā arī – kur ir robeža starp ģenialitāti un kiču.