Pārmaiņas izglītības sistēmā, kas saistītas ar mākslīgā intelekta radītu runu un tekstiem, ir jāuzsāk nekavējoties. Tāds ir galvenais secinājums gan Dienā, gan Dienas Biznesā aizsāktajai tēmai, kuras mērķis bija rast atbildi uz izaicinājumiem, ko rada mākslīgā intelekta ienākšana ikdienā.
Līdzīgi kā augstskolām, arī Latvijas profesionālās izglītības sistēmas vajadzībām, sākot no 2018. gada, tiek īstenots Profesionālās izglītības absolventu monitorings, kas ietver informāciju par profesionālās izglītības iestāžu absolventiem. Monitorings tiek veidots atbilstoši 2019. gada 25. jūnija Ministru kabineta noteikumiem Nr. 276. Profesionālās izglītības absolventu monitoringā tiek sekots līdzi ikviena absolventa datiem par ienākumiem, nodarbinātību, dzīves vietas maiņu, emigrāciju un citiem faktoriem desmit gadu laikā. Tomēr gadījumos, ja kādu mācību programmu absolvējuši mazāk par pieciem absolventiem, nekāda datu detalizācija netiek publiskota. Gadījumos, ja datu vienībā bija mazāk par 30 nodarbinātajiem absolventiem, absolventu vidējie ienākumi netiek publiskoti.
Profesionālās izglītības absolventu monitorings tika sākts 2018. gadā. Tagad par 2018. gada absolventiem ir pieejami dati, kas attiecas uz 2019., 2020. un 2021. gadu, par 2019. gada absolventiem ir pieejami dati, kas attiecas uz 2020. un 2021. gadu, bet par 2020. gada absolventiem ir pieejami dati, kas attiecas uz 2021. gadu.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena piektdienas, 21. jūlija, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!