gadā. Konkurss jaunajiem dizaineriem no visas pasaules tiek veidots, lai veicinātu inovācijas, kas varētu paātrināt pāreju no lineāras modes industrijas uz cirkulāru, ar mērķi aizsargāt planētu un mūsu dzīves apstākļus. Bezpeļņas organizācija H&M Foundation 1. septembrī sāka otro Global Change Award konkursu.
H&M Foundation 2015. gadā uzsāktais pirmais Global Change Award saņēma vairāk nekā 2700 pieteikumu no 112 valstīm. Kā dotāciju miljona eiro apmērā sadalīt starp pieciem uzvarētājiem, izlemt tika atstāts sabiedrības ziņā, piedaloties tiešsaistes balsošanā www.globalchangeaward.com.
«Pēc tam, kad redzējām tik daudzas fantastiskas inovācijas no visas pasaules ar potenciālu mainīt modes industriju, mēs ar nepacietību vēlējāmies atklāt nākamo Global Change Award ciklu. Esmu arī pagodināts laipni sagaidīt jaunos eksperta paneļa dalībniekus, piemēram, Dāma Elena Makartūra, kura ne tikai 2015. gadā iekļuva vēsturē kā burātāja, bet viņai ir arī plašas zināšanas par pāreju uz cirkulāru ekonomiku,» vēsta H&M Foundation valdes loceklis un H&M CEO Karls Johans Pērsons.
Modes industrijas padarīšana par cirkulāru ir, ne tikai domājot par pārstrādi. Lai rosinātu idejas plašākās jomās, Global Change Award 2016 ir izveidojis trīs kategorijas pieteikuma iesniedzējiem. 1. Cirkulārs biznesa modelis: aptver idejas, kā vēlreiz izmantot, salabot, dalīties, digitalizēt vai paplašināt produktu dzīves ilgumu. 2. Cirkulārs materiāls: ideju par jaunu šķiedru, pārstrādes metožu, ādas aizvietotāju utt. meklēšana. 3. Cirkulāri procesi: ar mērķi atrast jaunas metodes ap ķīmiskām vielām, ūdeni un krāsošanu, kā arī 3D printēšana, uz pieprasījumu orientēta ražošana utt.
«Apvienojot novatorus, lai izstrādātu pozitīvus risinājumus, Global Change Award ir piemērs pieejai, kas nepieciešama, lai veicinātu pārmaiņas un lai palīdzētu virzīt modes industriju uz atjaunojošu un reģeneratīvu cirkulāru ekonomiku,» stāsta Dāma Elena Makartūra, Ellen MacArthur Foundation dibinātāja.
Papildu dotācijai kursa uzvarētāji iegūs piekļuvi inovāciju akseleratoram, un tā ilgs vienu gadu, to rīko H&M Foundation sadarbībā ar Accenture un†Karalisko Tehnoloģiju institūtu (KTH) Stokholmā. Tas izstrādāts, lai palīdzētu inovācijām pēc iespējas ātrāk kļūt pastāvīgām un maksimāli palielinātu to ietekmi uz industriju.
Paātrinot zaļās un patiesi revolucionārās idejas, Global Change Award uzņemas vienu no lielākajiem izaicinājumiem, ar kuriem saskaras mūsdienu modes industrija - radīt modi augošam skaitam iedzīvotāju, vienlaicīgi uzlabojot tās ietekmi uz apkārtējo vidi. Tiek apgalvots, ka ne H&M Foundation, ne H&M nepatur jebkādu labumu vai intelektuālā īpašuma tiesības uz inovācijām. Mērķis ir ietekmēt modes industriju kopumā.
Protams, katram uzpucēties gribētājam pašam ir sava sirdsapziņa, kas nosaka, cik un ko iegādāties, un jāatceras, ka viszaļākais pirkums ir tas, kas netiek veikts!