Automobiļu dzimtene ir Eiropa, tādēļ nav pārsteigums, ka tieši šajā kontinentā varasiestādes pirmo reizi aizdomājās arī par nepieciešamību regulēt to izmantošanas kārtību, raksta All About History. XIX gadsimta nogalē tapa pirmie ceļu satiksmes noteikumi, bet, lai būtu iespējams identificēt šoferus, kas tos pārkāpuši un nodarījuši kādus postījumus, 1893. gada 14. augustā Sēnas departamenta (Parīzes) policija izdeva rīkojumu: motorizētie transporta līdzekļi ir jāreģistrē, un pie tiem jābūt piestiprinātām plāksnītēm, kas nepieciešamības gadījumā ļauj ātri atrast automašīnas vadītāju.
Jaunās kārtības ieviešana gan prasīja laiku, un tikai 1901. gadā šie noteikumi stājās spēkā visā Francijā – pa šo laiku tai jau bija aizsteigušās priekšā kaimiņvalstis Nīderlande, Beļģija un Vācija. Ilgu laiku spēkratu numurzīmju izgatavošana bija atstāta pašu auto īpašnieku ziņā, taču, strauji pieaugot automašīnu skaitam, varasiestādes nolēma, ka numura plāksnītēm jābūt pēc viena standarta. To izgatavošana un faktiska pārdošana automašīnu īpašniekiem, kuriem bija jāmaksā par spēkratu reģistrāciju un numurzīmju saņemšanu, arī nodrošināja lai gan ne īpaši lielus, toties stabilus un pieaugošus ieņēmumus valsts budžetā.
SĀKA AR PAJŪGIEM
Visu rakstu lasiet žurnāla SestDiena 11.-17. augusta numurā! Ja vēlaties žurnāla saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!