Par savu nākšanu pasaulē Bārbija var būt pateicīga rotaļlietu ražošanas kompānijas Mattel līdzdibinātājai un vienai no vadītājām Rūtai Hendlerei, raksta History.com. Pagājušā gadsimta piecdesmito gadu sākumā, vērojot meitas Bārbaras spēlēšanās paradumus, viņa bija ievērojusi, ka atvasei ļoti pietrūkst lelles, kuru būtu iespējams uzpost, saģērbjot to dažādos tērpos. Mazajai Bārbarai nācās izlīdzēties ar no kartona izgrieztiem leļļu siluetiem un papīra kleitiņām savām mīlulēm (tolaik šādus komplektus tirgoja daudzviet ASV), taču viņa vēlējās ko vairāk.
Hendlere meitai piekrita, rosinot sākt pavisam jauna veida leļļu ražošanu. Konservatīvie kolēģi no Mattel gan viņas centienus ilgāku laiku apslāpēja, norādot: visi mārketinga pētījumi liecina, ka populārākās meiteņu rotaļlietas ir lellītes zīdaiņu vai mazu bērnu veidolā, bet lelle, kas izskatās pēc jau nobriedušas sievietes, bērnus neieinteresēs, turklāt šķitīs nepieņemama viņu vecākiem, raksta All About History. Taču galu galā Hendlerei izdevās viņus pielauzt – lielā mērā pateicoties no Eiropas atvestajai lellei Lillijai (nav lielu šaubu, ka tā uzskatāma par Bārbijas prototipu), ar kuras palīdzību tika nodemonstrēts, ka arī pēc šādām rotaļlietām var būt pieprasījums.
Tā 1957. gadā Hendleres personīgi vadītā Mattel komanda ķērās pie darba, un jau 1959. gada 9. martā gadatirgū tika prezentēta pirmā Bārbija – 30 centimetru gara pelēki baltā peldkostīmā tērpta un saulesbrillēm rotājusies lelle, kuras cena bija trīs dolāri, kas ekvivalenti nepilniem 32 dolāriem mūsdienās.
VILŠANĀS ASARAS
Visu rakstu lasiet žurnāla SestDiena 8. - 14. marta numurā! Žurnāla saturu gan drukātā, gan digitālā formātā iespējams abonēt mūsu jaunajā mājaslapā ŠEIT!