No laika prognožu salīdzināšanas, izceļot savu pilsētu, līdz veiksmes stāstiem, nākotnes vīzijām, lūgumiem pēc palīdzības un konkursiem, kuros var tikt pie balvām, – tik dažādi ir ieraksti pašvaldību oficiālajos sociālo tīklu kontos. Ko tie dod, vai palīdz pašvaldības komunikācijā ar iedzīvotājiem un veido noteiktu tēlu?
Tuvojoties pašvaldību vēlēšanām, kad ierasti ne tikai lielajās pilsētās, bet arī mazākos novados valdošie politiķi vēlas sevi pēc iespējas labāk izrādīt, SestDiena mēģināja noskaidrot, kādu tad priekšstatu par sevi sociālajos tīklos radījušas pašvaldības, cik prasmīgi to dara un kā "sarunājas" ar iedzīvotājiem.
Pēc nejaušas izvēles apskatot vairāku novadu sociālo tīklu kontus, var secināt, ka izpratne, kā tos veidot un kā sarunāties ar sekotājiem, ir pat ļoti dažāda: daļā profilu atrodama gandrīz tikai sausa informācija par pašvaldībā notiekošajiem sarīkojumiem, savukārt citviet ir arī stāsti par novada cilvēku sasniegumiem, konkursi un joki.
Viens no veiksmīgākajiem piemēriem pašvaldības darbībai Facebook ir Liepājas dome. Pašvaldības Sabiedrisko attiecību un mārketinga daļas vadītāja Zita Lazdāne stāsta, ka tas ir tāpēc, ka "mums te visi ir traki ar to Facebook – gan iedzīvotāji, gan domes politiķi un darbinieki». Vienotas stratēģijas gan sociālo tīklu attīstīšanā neesot, to drīzāk varot saukt par sabiedrisko attiecību nodaļas lokālpatriotisma izpausmi.
"Tas nevar nesanākt!" ir pārliecināta Lazdāne, jo liepājnieki esot ļoti patriotiski un galu galā – Liepāja ir ļoti skaista vieta. Viņa novērojusi, ka cilvēkiem īpaši patīk fotogrāfijas ar dabasskatiem un vēsturiski attēli. "Skatoties Rīgas Facebook lapu – viss jau ir ļoti skaisti, taču tas ir pārāk skaisti un atgādina reklāmrakstus," kolēģu veikumu vērtē Liepājas domes pārstāve, kura gan atzīst, ka arī pašiem sanāk kļūdīties, jo teksti netiek apspriesti, laboti un apstiprināti «divdesmit septiņās» sapulcēs. Pluss noteikti ir tas, ka sabiedrisko attiecību nodaļai ir arī savs fotogrāfs – tāpēc neesot problēmu iegūt skaistus attēlus, tostarp fotografētus, izmantojot dronus.
Lai pētījums būtu korekts, protams, ir jāveic pārbaudes arī uz pilnmēnesi. Tika salīdzināta aktivitāte pašvaldību Facebook kontos ar mēness fāzēm un secināts gluži neticamais – pilnmēnesim nav ietekmes uz pašvaldību komunikāciju feisbukā.
Visu rakstu par dažādu pašvaldību veikumu sociālajos tīklos lasiet šīs nedēļas, 24. februāra līdz 2. marta, žurnālā SestDiena!
Facebook spēks pašvaldībās
Sociālo tīklu spēks jau sen nevienam nav jāpierāda. Tomēr cik daudz un cik veiksmīgi tas tiek izmantots Latvijā? Priekšvēlēšanu rakstu sērijas aizsākumā SestDiena, izmantojot pašvaldību oficiālajos sociālo tīklu kontos atrodamo informāciju, pēta, ko var uzzināt par pašvaldībām un kādu priekšstatu par sevi tās rada
Top komentāri
Skatīt visus komentārusUzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.
Facebook ir jāpiereģistrējas,