Izrāde ir mākslinieka veltījums savai dzimtenei, kas veidots spilgtā, brīžam šokējošā formā, neiztrūkstot sulīgam humoram. Tas vēsta par Beļģijas sarežģīto vēsturi un šodienu, veltot skarbu kritiku aktuālajām sabiedriski politiskajām negācijām. Izrāde tapusi teātra kompānijā Troubleyn/Jan Fabre, izmantojot visus tās radošos un fiziskos resursus, kas raisījuši apbrīnu daudzās valstīs jau vairākas desmitgades.
„Kopš mūsu pirmās tikšanās ar mākslinieku Janu Fabru pirms 20 gadiem Latvijas Nacionālajā operā, strādājot pie poļu komponista Eugeniuša Knapeka iestudējuma sagatavošanas Rīgā, esmu sekojis šī izcili spilgtā un radikāli provokatīvā mākslinieka darbībai,” par savu iepazīšanos ar mākslinieku stāsta Andrejs Žagars. „Noskatoties izrādes Beļģu kārtība/ Beļģijas kārtība (Belgian Rules/Belgium Rules) pirmizrādi Vīnē 2017.gada jūlijā, biju fascinēts, apburts un pārsteigts par izrādes enerģētisko un māksliniecisko jaudu un nolēmu darīt visu iespējamo, lai šis izcilais skatuves mākslas darbs tiktu izrādīts arī Rīgā. Un esmu gandarīts, ka sadarbība vainagojusies ar divām izrādēm, kuras jau drīzumā varēs redzēt Rīgā.”
“Laipni lūdzam Beļģijā! Sveicināti Absurdistānā!” pašironiski vēsta izrādes sauklis. Beļģija ir daudzu izcilu mākslinieku – no Hieronīma Bosa (Hieronymus Bosch) un Pētera Paula Rubensa (Peter Paul Rubens) līdz sirreālistiem Renē Fransuā Gislēnam Magritam (René François Ghislain Magritte) un Polam Delvo (Paul Delvaux) – zeme. Vizuāli izsmalcinātas atsauces uz šo un daudzu citu mākslinieku daiļradi iekļautas izrādē.
Jans Fabrs ir laikmetīgā teātra un mākslas pirmā lieluma zvaigzne, kura darbus vienmēr pavadījusi sensācijas slava. Viņš ir pārstāvējis Beļģiju Venēcijas mākslas biennālē (1984), kā pirmais laikmetīgās mākslas pārstāvis sarīkojis izstādes Luvrā (2008) un grandiozu skati Ermitāžā (2016). Instalācijās izmantojot arī cilvēku kaulus, dzīvnieku izbāzeņus un savas asinis, teātra mākslā Jans Fabrs ir izkopis savu vienreizēju un neatkārtojamu stilu. Viņu interesē cilvēka ķermeņa fizisko un māksliniecisko spēju galējās robežas, tādēļ trupas uzticīgie aktieri bieži redzami atkailināti, bīstamās situācijās vai pārguruši, vienlaikus spējot demonstrēt apbrīnojamu virtuozitāti.
Inovatīvu pieeju teātra formai Jans Fabrs savieno ar visās pasaules malās saprotamu, katarsi izraisošu saturu. Vietu pasaules teātra avangardā iekaroja jau Fabra pirmie iestudējumi 80. gadu sākumā. Režisora iepriekšējā iestudējuma „Olimpa kalns” (Mount Olympus) izrāde Berlīnē ilga 24 stundas, taču to nepameta neviens skatītājs, un tas izpelnījās 40 minūšu ovācijas.
Biļetes uz Jana Fabra izrādi Beļģu kārtība/ Beļģijas kārtība (Belgian Rules/Belgium Rules) ir pieejamas tirdzniecībā visās Biļešu Paradīzes kasēs un internetā - www.bilesuparadize.lv, un to cena ir no 25 līdz 65 eiro.