"Ir skaidrs, ka Rīgā vajag koncertzāli. Ja skatāmies uz šāgada festivālu Rīga Jūrmala: cik daudz brīnišķīgu orķestru te bijuši šozezon, un, ja nebūtu koronas laiks, būtu vēl arī citi. Tie ir pasaules labākie mākslinieki un labākie orķestri, un tas, ka mums ir iespēja dzirdēt viņus šeit, Latvijā, ir kaut kas sevišķs. Lai klausītos šos orķestrus, parasti jābrauc uz Zalcburgas festivālu, Lucernas festivālu vai citur. Šo festivālu atbalsta mecenātu komanda, un ir tik daudz plānu, un būtu tikai normāli, ka šāda mēroga festivāla koncerti skanētu labā koncertzālē," kopā ar Baireitas festivāla orķestri ieradies Latvijā, preses konferencē Dienai atbildēja pasaulslavenais latviešu diriģents Andris Nelsons.
Abi Baireitas festivāla orķestra koncerti, kas ar Andri Nelsonu pie tā diriģenta pults un izciliem solistiem risinājās pagājušās nedēļas nogalē, bija spožs festivāla Rīga Jūrmala vainagojums. Tie notika Latvijas Nacionālajā operā, kur Andris Nelsons savulaik spēlējis orķestrī trompeti, bet 24 gadu vecumā kļuva par mūsu operteātra galveno diriģentu. Patlaban latviešu diriģents ir vienlaikus divu izcilu simfonisko orķestru mākslinieciskais vadītājs – Leipcigas Gewandhaus simfoniskajam orķestrim Vācijā un Bostonas simfoniskajam orķestrim ASV. Un, protams, gaidīts viesis pie visiem vadošajiem orķestriem pasaulē.
"Es domāju, ka būtu kaut kas sevišķs, ja varētu kopā par valsts un privāto naudu uzbūvēt koncertzāli, kas savukārt vēl vairāk nestu Latvijas vārdu pasaulē, jo cilvēkiem būtu vēl lielāka interese atbraukt, ja viņi zinātu, ka šeit ir arī ļoti laba koncertzāle," turpina Andris Nelsons. "Ja orķestri brauc un spēlē, koncertzāle ir ļoti svarīga. Lasot runas un ziņas medijos, pirms gada man likās, ka ir atrasta brīnišķīga vieta un tūlīt jau būs. Bet izrādās, ka kādam noskauda... Par šo jautājumu ir neērti pat runāt, jo cilvēkiem tas sāk krist uz nerviem. Taču koncertzāli patiešām vajag!"