Lukīno Viskonti daiļrade kļuvusi par vienu no ietekmīgākajiem pagrieziena punktiem pasaules kino vēsturē. Ar Viskonti Apsēstību/Ossessione itāļu kino vēsturē sākas jauns – neoreālisma laikmets, kas būtiski ietekmē kino un citu mākslas veidu attīstību Eiropā. Kino kluba seanss piedāvās noskatīties kino vēsturē nozīmīgu Lukino Viskonti aktierfilmu fragmentus Roko un viņa brāļi, Nāve Venēcijā un citus.
Roko un viņa brāļi ir viena no skaistākajām neoreālisma sāgām Eiropas kino vēsturē. Labākas dzīves meklējumos Roko un viņa brāļi no Sicīlijas pārceļas uz industriālo Milānu. Brāļu atšķirīgie raksturi un savstarpējās nesaskaņas pastiprina dzīves skarbo realitāti. Kļūdami par bokseriem, viņi spētu izrauties no nabadzības, bet kas palīdzēs pārvarēt savstarpējo atsvešināšanos un nesaprašanos? Tā ir filma, ar kuru Viskonti atvadās no neoreālisma. Pirms piecdesmit gadiem tā kļuva par izcilas karjeras sākumu Alēnam Delonam, Annijai Žirardo, Renāto Salvatorem un Klaudijai Kardinālei.
Toties viens no Eiropas kino šedevriem Nāve Venēcijā, stāsta par sabiedrības elites slimīgajām vājībām, par radoša cilvēka citādību, kas neatbilst priekšstatam par vispārpieņemtām uzvedības normām un domāšanu. Filma, kas ir slēpta jutekliskuma pilna, atspoguļo ne vien rakstnieka Tomasa Manna trauslo, jūtīgo mākslinieka dvēseli, bet arī atgādina - mākslas darbi, īpašas cilvēciskas attiecības un laimes sajūta kā dzīves uztveres pamatelements nav prāta darbs, bet gan izsapņots, izlolots un vairāk iedomāts dvēseles stāvoklis, kas vienmēr saistīts ar sāpīgu atziņu par dzīves gaistošo realitāti. Filma, kurā tik smeldzīgi skan Gustava Mālera mūzika, pirmizrādi Itālijā piedzīvoja pirms četrdesmit gadiem un vēl šodien nav zaudējusi savu aktualitāti.