Kā interneta izplatība ietekmē preses izdevumu pārdošanu? Ierasts, ka tieši preses izdevumi ir cieši saistīti ar Narvesen identitāti.
Jā, Latvijā esam ļoti vērienīgs spēlētājs preses izdevumu tirdzniecībā, un mēs preses izdevumus savā sortimentā joprojām vērtējam ļoti augstu. Ir Narvesen tirdzniecības vietas, kurās ir ļoti plašs un pat unikāls preses izdevumu klāsts, piemēram, Rīgā, Krišjāņa Barona un Dzirnavu ielas stūrī. Bija tāds brīdis, kad tika prognozēts, ka līdz ar interneta izplatību drukāto mediju popularitātes kritums būs graujošs, jo visi lasītāji visu informāciju lasīs tikai virtuālajā vidē. Tomēr šī prognoze nepiepildījās. Lai gan, kopumā vērtējot drukāto mediju segmentu, neredz milzīgu popularitātes kāpumu, taču nevar runāt arī par bezcerīgu popularitātes zaudēšanu. Tas, ka avīzi tagad lasītāji uztver nevis kā tūlīt izlasāmu aktuālās informācijas apkopojumu, bet kā analītisku un izklaidējošu lasāmvielu, gan ir neapstrīdami. Patlaban aktuālo informāciju nodrošina internets, kas daudziem cilvēkiem pieejams ne tikai darba vai mājas datorā, bet pat allaž kabatā vai somā esošajā viedtālrunī.
Mainās kritēriji, pēc kādiem pircēji izvēlas iegādāties preses izdevumus?
Pārmaiņas ir jūtamas. Narvesen pircēji drukātajos preses izdevumos vairs nemeklē ziņas, jo tās, kā jau runājām, izlasāmās internetā. Pircēji meklē preses izdevumus, kas piedāvā dažādu procesu, notikumu un kopsakarību analītiku daudzās dažādās jomās – ekonomikā, politikā, sportā, kultūrā un citās. Pircēji arī meklē tādus preses izdevumus, kas piedāvā specifisku, viņu profesionālajai dzīvei vai hobijiem noderīgu informāciju.
Šobrīd nišas žurnāli ir ļoti populārs virziens. Preses izdevumu klāstā redzami nišas žurnāli par visdažādākajām tēmām – sākot no kūku cepšanas un telpu dekorēšanas atbilstoši gadskārtu svētkiem un beidzot ar nopietniem, analītiskiem tematiem. Vērtējot situāciju no tirgotāju viedokļa, manuprāt, Narvesen pārdevējiem ar presi jāturpina ļoti aktīvi strādāt. Nevar domāt tā, ka var vienkārši ielikt avīzi vai žurnālu plauktā un gaidīt, ka pircēji šo preses izdevumu ātri izpirks. Mēs meklējam un meklēsim jaunus paņēmienus, lai preses izdevumu izvēli un lasīšanu padarītu atraktīvāku. Mums patlaban aktuāls ir lasīšanas veicināšanas virziens, un it īpaši svarīgi ir lasīšanu popularizēt jaunās paaudzes vidū, nostiprināt bērnu un jauniešu lasīšanas paradumus. Mēs redzam, ka tā pircēju grupa, kas pērk preses izdevumus, ir vidējā un vecākā paaudze, nevis jaunā paaudze, taču vērojams arī, ka jauniešiem liekas saistoši lasīt viņu interesēm atbilstošu, mūsdienīgi izklāstītu un noformētu saturu.