Latvijas valdība šajās dienās informēja Telia, ka vairs neīstenos pagājušajā gadā starp iepriekšējo valdību un Telia noslēgto saprašanās memorandu par uzņēmumu Tet un LMT turpmāko attīstību. Ko Telia darbībai Latvijā nozīmē šis dokuments?
Jā, Telia Company tika informēta, ka Latvijas valdība ir pieņēmusi lēmumu apturēt 2018. gadā noslēgtā saprašanās memoranda darbību. Memorands tika noslēgts pēc vairākus gadus ilgušām diskusijām par to, kā labāk pārvaldīt divus uzņēmumus, kuru līdzīpašnieki ir Telia un Latvijas valsts – Tet (memoranda noslēgšanas brīdī Lattelecom) un LMT. Šā dokumenta parakstīšanu kompānija uzskatīja par ļoti svarīgu, jo iepriekšējā, sākotnējā vienošanās starp Latvijas valdību un Telia bija parakstīta pirms 25 gadiem, kuru laikā gan telekomunikāciju nozare un attiecīgi arī tirgus, gan patērētāju vēlmes un vajadzības ir piedzīvojušas radikālas pārmaiņas.
Tajā skaitā patērētājiem vairs nav pieņemama ideja, ka nepieciešams nodalīt fiksēto un mobilo sakaru sniedzējus, šī ideja nav aktuāla un ir novecojusi. Šodienas aktualitāte, patērētāju pieprasījums, ir vienots, vienas pieturas pakalpojums. Patērētāji vēlas, tēlaini izsakoties, pie viena lodziņa saņemt visus telekomunikāciju pakalpojumus – sākot ar televīziju, beidzot ar sakariem. Vienotus balss sakarus, interneta pieslēgumu, televīziju, ko atkarībā no vēlmēm un vajadzības iespējams izmantot jebkurā ierīcē. Tirgus visā pasaulē pārliecinoši iet šādā virzienā, un šā iemesla dēļ ideja par diviem atsevišķiem, nodalītiem biznesiem – fiksēto un mobilo sakaru – nav loģiska.
Latvija šobrīd diemžēl ir vienīgā valsts Eiropā, kura saviem patērētājiem nepiedāvā integrētu telekomunikāciju pakalpojumu. Tajā pašā laikā mēs zinām, ka 56% mājsaimniecību Eiropā, ieskaitot Ziemeļvalstis, izvēlas iegādāties tieši integrēto telekomunikāciju pakalpojumu. Un šādu mājsaimniecību kļūst tikai vairāk, jo integrētais pakalpojums ir patērētājiem pievilcīgs. Pirmkārt, tas ir vienas pieturas veikals, visa pakalpojumu pakete tiek sniegta vienuviet, rēķins ir viens utt. Jums ir tikai viens klientu apkalpošanas centrs, kurā vērsties, un patērētājiem tas patīk. Otrkārt, samazinās pakalpojumu cena. Integrētais pakalpojums vienmēr ir lētāks nekā gadījumā, ja divas kompānijas piedāvā katra savu pakalpojumu. Kamdēļ Latvijas iedzīvotājiem ir liegta iespēja saņemt integrētos telekomunikāciju pakalpojumus, man nav saprotams. Latvijas iedzīvotāji ne ar ko neatšķiras no savu kaimiņvalstu iedzīvotājiem, kur šādas iespējas ir un tās tiek plaši izmantotas.
Visu interviju lasiet laikraksta Diena otrdienas, 1. oktobra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
Grix
to Telia
Alfa & Omega