Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +3 °C
Apmācies
Otrdiena, 19. novembris
Liza, Līze, Elizabete, Betija

Pret korķiem vecās metodes

Tiltu un pārvadu noslodze lielā mērā ir faktors, kas ietekmē to nolietošanos, un remontdarbu gadījumā vienmēr pastāv sastrēgumu risks. Katrā konkrētajā gadījumā tiek izstrādātas apbraukšanas shēmas, taču jautājums, kā globāli risināt transporta infrastruktūras pārslodzes problēmas, joprojām ir aktuāls.

Kad izskanēja informācija par K. Ulmaņa gatves pārvada avārijas stāvokli, uz tā vienu brīdi bija norobežota daļa brauktuves. Tagad ir «aizlāpītas» bedres un transporta kustība notiek pa visām joslām, novēroja Diena. Tomēr, kad sāksies remonts, neērtības sajust nāksies. RD Satiksmes departamenta Satiksmes organizācijas un kustības drošības nodaļas vadītājs Tālivaldis Vectirāns gan uzskata, ka situācija nebūs ļoti sarežģīta, bet nākamgad tomēr būs jārēķinās, ka satiksme notiks pa vienu tilta pusi - no rīta divas joslas uz centru, viena uz Jūrmalu, bet vakarā otrādi. Lai uzlabotu satiksmi, sabiedriskā transporta pieturām izbūvēs «kabatas» un tas netraucēs transporta plūsmai. Biedrības LAMB prezidents Juris Zvirbulis saka, ka tiltu un pārvadu slēgšanas gadījumā izvēle bieži vien ir starp sliktu un ļoti sliktu variantu. Piemēram, ir bijis priekšlikums K. Ulmaņa gatves pārvada remonta laikā atjaunot kustību pār dzelzceļa sliedēm bijušās pārbrauktuves vietā, taču Latvijas Dzelzceļa aprēķinātās izmaksas bijušas augstas. J. Zvirbulis norāda, ka katrā gadījumā, kad jāmeklē transporta plūsmas risinājumi tiltu rekonstrukcijas dēļ, ir jāizskata ideālais variants, bet arī jāaprēķina tā izmaksas. Bieži vien kāds cits variants liek pieciest zināmas neērtības, taču izmaksas ir adekvātas.

K. Ulmaņa gatves pārvads ir viens konkrēts gadījums, taču svarīgi ir meklēt risinājumus transporta plūsmas uzlabošanai Rīgā kopumā. Sarunājoties ar Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētāju Vadimu Baraņņiku, rodas sajūta, ka viss jaunais ir labi aizmirsts vecais. Vaicāts, kādi ir plāni transporta kustības uzlabošanai, ja ekonomika attīstīsies un automašīnu skaits pilsētā pieaugs, bet tieši tad būs sākti tiltu remontdarbi, - V. Baraņņiks norāda, ka nav jādomā par transporta plūsmas mehānisku novadīšanu. Viņš iesaka būvēt stāvparkus (park & ride), atgādinot, ka tie nevar atrasties klajā vietā bez transporta infrastruktūras. Savukārt sabiedriskajam transportam, uz kuru pārsēstos autobraucēji, jābūt tīram un ērtam un jākursē pēc viegli iegaumējama grafika, teiksim, reizi desmit minūtēs, lai nebūtu jāiegaumē maršrutu saraksti. Runājot par transporta infrastruktūru, nāksies atgriezties gan pie Ziemeļu šķērsojuma, gan Hanzas šķērsojuma idejas, un šajā kontekstā būtu vērts padomāt par ātrgaitas autobusiem kā zināmu metro paveidu, tādus V. Baraņņiks redzējis Stambulā un atzīst par efektīviem. Jāatgādina, ka gan stāvparkus, gan jaunos škērsojumus dome jau iepriekš plānoja būvēt publiskās un privātās partnerības ietvaros, sadarbojoties ar privātajiem investoriem, taču krīzes dēļ šie plāni apstājās.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?