Kritērijus «nozīmīgumam» un laika robežas «laikmetīgumam» noteikusi starptautiska komisija: mākslas zinātniece Helēna Demakova, Latvijas Nacionālā mākslas muzeja kuratore Irēna Bužinska, Igaunijas Mākslas muzeja kuratore Sirje Helme, Nortona un Nensijas Dodžu kolekcijas bijusī kuratore Dr. Alla Rozenfelde, Art in America līdzredaktore Eleanora Hārtnija (raksta arī izdevumiem Washington Post, The New York Times) u. c. Izvēlēti darbi laika periodā no XX gadsimta 80. gadiem līdz šodienai.
Izdots arī katalogs, kuru, apspēlējot Latvijas nacionālās krāsas, noformējis mākslinieks Ojārs Pētersons.
Ievadu katalogā sarakstījis amerikāņu mākslas kritiķis Marks Alans Švēde, kurš pēta un kolekcionē Latvijas mākslu, īpaši XX gs. 80./90. gadu mākslinieku paaudzi. M. A. Švēde 10 gadus piedalījies kā padomdevējs slavenās Nortona un Nensijas Dodžu Padomju Savienības nonkonformisma mākslas kolekcijas izveidē, pašlaik Ohaio Universitātes profesors. Priekšvārdu rakstījusi amerikāņu mākslas kritiķe Eleanora Hārtnija.
Ņujorkā izstāde būs skatāma Nacionālās mākslas klubā (3.-20. aprīlis), Vašingtonā - Latvijas Republikas vēstniecībā Vašingtonā (26. aprīlis-12. maijs), Čikāgā - Driehaus muzejā (18.-21. maijs). Noslēgums - Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā no 8. līdz 22. jūnijam.
Nenoliedzot izstādes (kā tādas) nepieciešamību un priecājoties par mākslas profesionāļu, valsts sektorā strādājošo un sponsoru - Cemex, Latvijas dzelzceļš, SIA Domuss u. c. - «satikšanos vienā punktā», mākslas portāla arteritory.com galvenā redaktore Anna Iltnere komentārā Kristāla kurpe vai krupis? (www.arteritory.com) aizsākusi diskusiju, vai šajā izstādē tiešām ir skatāms labākais no latviešu laikmetīgās glezniecības un cik lielā mērā, piemēram, Latvijas vēstniecība Vašingtonā ir respektabla izstāžu telpa Amerikas profesionāļu vidē?
Atlasītie darbi skatāmi: www.importantlatvianartists.lv.