Viņa atzīmē, ka, lai piedalītos svētkos, dalībniekiem būs jāveic elektroniskā reģistrācija, kas ir veids, kā nodot Dziesmu un deju svētku rīkotājiem nepieciešamos datus daudzfunkcionālās Dalībnieka kartes izveidei.
XXVII Vispārējo latviešu Dziesmu un XVII Deju svētku izpilddirektore Daina Markova norāda, ka no lietošanas viedokļa reģistrācija ir ērta, pārdomāta, tajā tiks prasīta tikai nepieciešamā pamatinformācija.
"Šis risinājums ir būtisks, jo Dziesmu un deju svētki ir ne tikai godājama tradīcija, bet arī notikums, kurā atspoguļojas mūsdienu vajadzība pēc drošības, ērtībām un pārdomātas funkcionalitātes," pauž Markova.
Elektronisko dalībnieku reģistrācijas sistēmu saskaņā ar publiskās iepirkumu procedūras rezultātiem izstrādā un ievieš uzņēmums ZZ Dats.
Paredzēts, ka elektroniskā reģistrācija notiks vairākos posmos. Šonedēļ darbu elektroniskās reģistrācijas sistēmā jau sākuši Dziesmu un deju svētku pašvaldību koordinatori, ievadot sistēmā informāciju par savas pašvaldības kolektīviem, no 20. februāra līdz 5. martam informāciju par kolektīviem un to dalībniekiem papildinās kolektīvu vadītāji.
Savukārt dalībnieki informāciju par sevi varēs ievadīt no 6. marta līdz 19. martam īpaši veidotā mobilajā lietotnē, kas būs arī informācijas izziņas avots dalībniekiem svētku laikā. Lai piekļūtu savam profilam mobilajā lietotnē, sākotnēji dalībniekiem būs jāizmanto unikāls kods, kas tiks nosūtīts uz dalībnieka e-pastu.
Lietotnē dalībniekiem būs jāveic savas fotogrāfijas augšuplāde, jāatzīmē informācija par ēdināšanu un jānorāda visi kolektīvi, kuru sastāvā plāno piedalīties svētkos, kā arī jāatzīmē galvenais kolektīvs, kura nosaukums tiks norādīts uz Dalībnieka kartes. Nepilngadīgo dalību Dziesmu un deju svētkos būs jāreģistrē vecākam vai tā likumiskajam pārstāvim.
Pēc reģistrācijas dalībniekus svētkiem sistēmā apstiprinās katra kolektīva vadītāji, un pēc tam secīgi gala apstiprinājumu savas pašvaldības kolektīviem sistēmā sniegs pašvaldību koordinatori. Savukārt, apstiprinājumu tam, vai reģistrētā persona kļūs par svētku dalībnieku, katrs saņems pēc skašu rezultātu apkopošanas maijā.
Vēlāk svētkiem būs jāreģistrējas arī brīvprātīgajiem, organizatoriskajam un tehniskajam personālam, kam reģistrēšanās laiks tiks izziņots atsevišķi.
Dziesmu un deju svētku dalībniekiem, kuriem nebūs pieejams viedtālrunis vai planšete un nevarēs lietot mobilo lietotni, jāvēršas pie sava kolektīva vadītāja. Vadītājam būs nodrošinātas iespējas ievadīt arī pilnu informāciju par dalībnieku un pievienot fotogrāfijas.
Savukārt diasporas kolektīvu vadītājiem būs pieejama Google.com konta autentifikācija ar Gmail e-pastu. Savukārt Diasporas, ārvalstu dalībnieki elektronisko reģistrāciju veiks tādā pašā veidā, kā jebkurš cits dalībnieks - izmantojot svētku mobilo lietotni.
Informācija par dalībnieku reģistrāciju tiks izvietota tīmekļvietnē dziesmusvetki.lv, kur arī būs pieejama videopamācība un reģistrācijas ceļvedis Soli pa solim. Dalībnieka elektroniskā reģistrācija.
Kolektīvu vadītājiem notiks vebināru sērija, kurā tiks demonstrēts reģistrēšanās process sistēmā, kā arī atbildēts uz neskaidrajiem jautājumiem. No 20. februāra darbosies atbalsta e-pasts [email protected], uz kuru būs iespējams sūtīt jautājumus neskaidrību gadījumā.
Laika periodā, kad reģistrācijas procesu veiks dalībnieki, darbosies arī Dziesmu un deju svētku lieldrauga Latvijas Mobilais telefons nodrošināts informācijas tālrunis, kurš sāks darbu 6. martā.
Gaidāmo Dziesmu un deju svētku Dalībnieku karte būs daudzfunkcionāla - tā kalpos kā dalībnieka identifikācijas dokuments, ar to varēs iekļūt mēģinājumos un koncertos, kā arī saņemt ēdināšanas pakalpojumus svētku norises vietās. Uz kartes būs izvietots dalībnieka fotoattēls, vārds un uzvārds, kolektīva nosaukums un unikāls QR kods.
XXVII Vispārējie latviešu Dziesmu un XVII Deju svētki Rīgu pieskandinās no 30. jūnija līdz 9. jūlijam, to galvenais akcents būs Dziesmusvētku tradīcijas 150 gadu jubileja. Svētkus organizē LLNKC, kas ir Kultūras ministrijas padotībā esošā valsts iestāde.