Tā esot, pateicoties gados jaunajai teātra trupai, kas ar katru nākamo sezonu sarūpē Liepājas teātrim arvien vairāk skatītāju. Šajā sezonā teātra apmeklētāji tiks priecēti ar astoņiem jauniestudējumiem, un pirmais, arī intriģējošākais no tiem, būs muzikālais dzīvesstāsts Piafa (pirmizrādi piedzīvos jau 13. septembrī), ko pēc dramaturģes Pemas Džemsas lugas ar tādu pašu nosaukumu iestudē režisore Laura Groza-Ķibere un kurā franču dīvas Edītes Piafas lomā iejutīsies jaunā aktrise Agnese Jēkabsone.
Sprīdītis un Getsbijs
Herberts Laukšteins skaidroja, ka, sastādot Liepājas teātra repertuāru, tiek domāts par visplašāko auditoriju, sākot ar bērniem, jauniešiem, lojālajiem teātra apmeklētājiem un beidzot ar tiem, kuri kaut kādu iemeslu dēļ līdz šim ir gājuši teātra ēkai garām.
11. oktobrī notiks pirmizrāde Valda Lūriņa iestudējumam Sprīdītis pēc Annas Brigaderes lugas motīviem, un šis būs vienīgais latviešu dramaturģijas jauniestudējums šosezon. Liepājā atkal viesosies izrāžu Lukrēcija Bordžija, Sods un noziegums, Pūt, vējiņi!, Hanana u. c. iestudējumu režisors Dž. Dž. Džilindžers, šoreiz piedāvājot darbu Sasodītais sarkanais mēness pēc Latvijā vēl neiestudētās Bertolda Brehta lugas Bungas naktī. Pirmizrāde - 15. novembrī. Otrs Dž. Dž. Džilindžera iestudējums Liepājā būs Lielais Getsbijs. Rakstnieka Frānsisa Skota Ficdžeralda slavenā romāna dramatizējuma autors ir bulgāru dramaturgs Hristo Boičevs. Tad jau manīs, vai liepājnieku Lielā Getsbija versija ar pirmizrādi nākamgad maijā tiks gaidīta tikpat kvēli kā kinorežisora Baza Lūrmana kases grāvējs Lielais Getsbijs, kas joprojām ir Latvijas kinoteātru repertuārā.
"Herberts, iespējams, ir ļoti riskējis," preses konferencē sacīja televīzijas režisors Armands Zvirbulis, kurš ar Marka Kamoleti lugu BOING, BOING! debitēs teātra režijā. Tas notiks nākamgad februārī. "Šobrīd esmu liela piedzīvojuma priekšā," viņš saka. "Man ir lieliska luga un aktieru trupa - dabūju visu, ko gribēju."
Pirms tam - 24. janvārī - notiks pirmizrāde Liepājas teātra aktiera Leona Leščinska iestudētajam Aleksandra Volodina darbam Pieci vakari. L. Leščinskis jau ir veidojis mazas formas izrādes, kā arī darbus bērnu auditorijai.
Liepājas roka krāsās
Provocējoši roķīgi šajā sezonā Liepājas teātrī sevi pieteiks Ģirts Ēcis ar amerikāņu komponista Dankana Šeika un rakstnieka Stīvena Seitera mūziklu Pavasara atmoda, kas tapis pēc Franka Vēdekinda lugas. "Tas ir liels izaicinājums aktieriem," stāsta teātra muzikālais vadītājs Normunds Kalniņš. "Uz skatuves būs vienpadsmit jaunie aktieri, kuri uz saviem pleciem iznesīs visu muzikālo slogu." Aktierus izrādēs pavadīs instrumentālais sastāvs, un muzikāli, iespējams, varēs sajust arī Liepājas roka nokrāsas, intriģē N. Kalniņš. Aktieru vokālo meistarību spodrina pedagoģe Ieva Dreimane. Mūziklā nozīmīga loma uzticēta aktrisei Everitai Pjatai, ar kuras smalko, niansēto tēlojumu skatītāji varēja iepazīties izrādē Pūt, vējiņi! Baibas lomā. Pavasara atmodas pirmizrāde gaidāma 6. decembrī.
Pavasarī ar Ivana Turgeņeva Mēnesis uz laukiem iestudējumu Liepājas teātrī atkal būs klāt krievu režisors Konstantīns Bogomolovs, kura iepriekšējais darbs Stavangera. Pult People sašķēla publiku divās daļās - atbalstītājos un noliedzējos.
Piafa un Agnese
"Lielu paldies vēlos teikt Agnesei, kas mani iedvesmoja šim materiālam," saka režisore Laura Groza-Ķibere, kura ar muzikālā izrādē izteiktu franču leģendārās dziedātājas Edītes Piafas dzīvesstāstu debitēs Liepājas teātrī. Ikoniskas sievietes mākslinieces liktenim režisore jau ķērās klāt Dailes teātrī, kopā ar aktrisi Rēziju Kalniņu iestudējot monoizrādi Es - Frīda Kalo. Savukārt iestudēt Pemas Džemsas lugu Piafa viņu pamudinājusi gan aktrises Agneses Jēkabsones fizioloģiska līdzība ar kalsna auguma tumšmataino franču dīvu, gan arī viņas vokālās dotības, kas atbilst sarežģītajām vokālajām partijām šajā izrādē. Laura Groza-Ķibere stāsta, ka izrādē divu stundu laikā tiks izdzīvoti divdesmit Edītes Piafas dzīves gadi. "Caur desmit oriģinālkompozīcijām tiks pasvītroti dažādi biogrāfiski momenti," viņa skaidro.
Žurnālistiem bija iespēja noklausīties reiz Edītes Piafas dziedāto dziesmu Milord Agneses Jēkabsones enerģiskajā izpildījumā, kas atstāja gana pārliecinošu iespaidu par aktrises spēju iznest sarežģīto, savdabīgo Edītes Piafas tēlu, no kā lielā mērā ir atkarīgi arī izrādes panākumi kopumā. Aktrises izteiksmīgais franču "rrr" pavisam neliecināja par to, ka īstenībā viņa ar franču valodu pirmo reizi saskārusies tikai pirms pusgada, sākot gatavoties šai lomai. "Es ļoti cienu un mīlu viņas daiļradi, tāpēc man ir liels gods iejusties šajā lomā," apgalvo aktrise, kas pusgadu slīpē Piafas vokālās partijas un studē mākslinieces biogrāfiju.
Kopā ar A. Jēkabsoni ansamblī spēlēs vienpadsmit jauni un nobrieduši vīrieši, tādējādi atainojot arī daudzos mīlestības sakarus, kas bijuši dziedātājas mūžā. Protams, tā būšot tikai viena no izrādes šķautnēm. Drīzumā klajā nāks arī mūzikas albums ar izrādes dziesmām, kuru aranžiju autors ir mūziķis Kārlis Auzāns.
Oktobra un novembra nogalē Liepājas teātris dosies viesizrādēs uz Rīgu, savukārt no septembra līdz novembra beigām ar izrādēm viesosies Ventspilī, Kuldīgā, Ogrē, Cēsīs, Valmierā un Slampē.