Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +8 °C
Apmācies
Piektdiena, 8. novembris
Agra, Aleksandra

Sezona – pārbaudījums

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Dite
D
Jansons? Bramanis? Nu neskanēja labi! Tīksmināšanās par sevi - pāri visam! Bet Mačanovskis- prieks kalusīties un skatīties!
Mačanovskim pašam prieks?
M
Kas var priecāties par Mačanovski? Kauns un negods!
  • 2
  • 1
Gala koncerts
G
Koncerta pamatuzdevums atspoguļot, cik problemātiska būs sezona. Vilsone- skaista sieviete, skaistu balsi, bet kas viņai samācīja tās margrietiņas-trižas manieres? Vai Margarēta ir pamuļķe jau no dabas? Kur jauna māksliniece saņēmusi šadus priekšstatus par veidojamo tēlu? Vai Vilsone pasaules mākslinieci Marinu Poplavsku šajā lomā nekad nav redzējusi? Tikai sevi tagad skatīs video? Jansons iznāk un dod vaļā- viņš zina KĀ jāatveido toreadors ar visām krievu kultūras nama manierēm. Rokas pa gaisu, Maskavas Lielais teātris pirms 40 gadiem. Bet apgūt Toreadora ārijas kadenci par grūtu. Cik skaņas viņš tur izlaida, saīsināja? Kas ir koncerta režisors, kas viņiem māca tās izdarības? Dace Volfarte, Ieva Kepe? Kāpēc šie izdarību asenizatori paliek aizkadrā? Paskaidrojiet!!! Tas tenors, kas dziedāja ansamblī Hozē, kas viņam iemācīja salikt abu plaukstu īkšķus un rādītājpirkstus kopā un tad šo vagīnas simbolu turēt tieši pie bikšu priekšas? Kad 20 gadu laikā Egīlam Siliņam kāds Latvijas presē ir pateicis, ka viņa skatuves kultūra- štampu-paņēmienu summa ir savākta no vissliktākajiem paraugiem. Mūsu Lūsiņa un Amoliņa slavējušas bez sajēgas un pa viņa dārzu staigājušas ģībdamas. Tagad arī- iznāk un pirmo sataisa viepli, grimasi, pārviebj ģīmi. Tad dod decibelus. Vai priekšnesums satāv tikai no skaļuma, bliezieniem? Zvaigznis! Brūkošas kultūras teātra zvaigžņu summa. Brīvvalsts laikā visas skolas, kas bija iedibinātas jau veiksmīgi iznīdētas, vai vēl kādas rezerves atlikušas? Bet viņš taču ir bijis pasaulē! Neko, izņemot sevi nav redzējis, sapratis un pabeigs karjeru kā balss īpašnieks un aktierpaņēmienu baigs kolekcionārs. Koncerta vadītāja, aizkadrā-kā viņa intonatīvi izrunā Mārtiņš U-o-zō-liņš, šķoba balsi. Kas to pieļauj? nav Latvijā neviena profesionāla programas vadītāja? Kā uzvedas solisti sadarbībā ar diriģentiem. Solisti daudzi staigā kā pa savu ķēķi, mīcās, Siliņš Ozoliņu gandrīz vai iesaistīja darbībā. Diriģenti plātās pret solistiem, solisti skrien spiest diriģentiem roku, Liepiņš tusnājas pie pults kā tāds pončiks. Tad vēl daži skrien pie pirmās vijoles grābstīties. Kur jūs pasaulē vienkopus varat redzēt tik daudz bezkultūras lažu? Krievu kultūras nama sliktākie paraugi. KULTŪRA viņiem ir teorija, tātad pedagogu nav. Nav neviena, kas pasaka, aizrāda, skaidro, pirms vēl nonākuši publikas priekšā. IZŅĒMUMS. Atvainojos, neatminu vārdu, jo redzēju un dzirdēju solistu pirmo reizi. TENORS, kurš dziedāja Fausta kavatīni. Vokāli spēcīgs, bez plātīšanās, gandrīz vienīgais saprot PAR KO dzied. ETALONS, no kā citiem būtu jāmācās. Vismaz viens PRIEKS visa koncerta provinciālismā. Vai jau gals klāt, vai vēl kas gaidāms? Nē vēl būs, LŪSIŅAS aizgrābtībā izdvestā recenzija, sirsnīgs lūgums- turpiniet tik tā uz priekšu, es atkal būšu klāt, slavas vārdi nodrošināti, nešaubieties ne mirkli!
Kā ZL var daudzmaz sglābt situāciju
K
!. Atlaist veismani, kurš ir kā āzis par dārznieku. Pieņemt gudru padomnieku, kurš operu saprot un grib teātrim palīdzēt, nevis tikai ieņemt siltu vietiņu un izrēķināties ar konkurentiem. 2. Atrast labu galveno diriģentu. 3. Jāatrod sakarīgi operrežisori, nevis tādi antimuzikāli klauni kā pašlaik 4. Ja viņš domā, ka paša dārgā atvase tomēr var būt operas diriģents, tad jāatrod sponsors un jāsūta mācīties vismaz vairākus gadus pie kāda laba un pieredzējuša pedagoga. Pēc tam lai pastrādā par laba operas diriģenta asistentu, tad nav izslēgts, ka kaut kas sanāk arī. Tas, kas ir pašlaik, ir nožēlojami un kauns visai ģimenei.
Ja teātra vadītāju māksla interesē
J
Komentārs
  • 5
  • 1
ince
i
Piekrītu visiem 4 punktiem. Vienīgi ir vairāk kā skaidrs, ka nekas no tiem realizēts netiks.
  • 5
  • 2
Dirigentu nav
D
Ozolimsh, Vaismans un sevishki jainais Liepinsh nav nekadi operas dirigenti. Ar solistiem ir ljoti shvaki. Rezhijas tikpat idiotiskas ka pie Zhagara. Zigis solija, kata vairs klasiku necukoshot, bet solits maka nekrit. Un kur titet pagatjutshas operas panakumi? adi nav maniti:)))
piekrīttu
p
pēc gala koncerta noskatīšanās,operbaletmīļiem pārāk daudzos gadījumos būs liels pārbaudījums......
Kurš ir teicis
K
ka komentāri ir skaudīgu un prastu grafomānu tribīne?
ši persona nezina, konozīmē domāšan
š
Tāpēc tikai citē, baidoties nostāties kādā pusē?
  • 4
  • 0
un ko jūs par to domājat?
u
Kritkai ir pamats vai nav?
  • 6
  • 1
Pārbaudījums būs,
P
tas nu ir skaidrs. Kas tiks iestudēts? "Karmena", bez kuras, tāpat kā bez "Traviatas" operteātra repertuārs nav iedomājams. "Fausts" arī mūsu teātrī bijis pastāvīgi. "Zilā Donava" un Štrausa valši.- umpa-pā, um,pa-pā. Kā saka, ierastākais, populārākais. Bet, ja runājam par Guno, vai mums varētu būt operas "Romeo un Džuljeta" iestudējums? Tad būtu iemesls pārbaudījumam. Bet nē, kārtējais "Fausts" ar "Ak, mans Dievs, cik es esmu daiļa", ar Zībeļa dziesmiņu "Mīļi lūdzu es jūs,ak, puķītes", Valentīna saldsērīgo kavatīni, Mefistofeļa "Sātans savu pļauju sāk" ( šodien visaktuālāko gabalu mūsu iekārtai), populāri līdz pliekanumam... "Pērs Gints" un Grīga pazīstamās melodijas- NT un NO. Vienīgā cerība-horeogrāfija. Tad nu nāk "fiška"- "Oņegins"! Opera, kurā pie mums galvenokārt dziedājuši tie, kas citu neko pavilkt nevar. ( Ir bijušas dažas Tatjanas- Ž.Heine- Vāgnere, S. Raja, kuru dramatiskajā repertuārā tāds fakts ir bijis, daži Oņegini, aizvien pēc visām lauku muižiņas muļķībām publika gaida Greminu. Vismaz viens īsts cilvēks ar vīrišķīgu stāju) Atvainojos, pliekanākā no visām Čaikovska operām. ( Lētumā un muļķīgumā vēl tikai "Jolanta" pārspēj) Ļenskis -otršķirīgo tenoru zelta repertuārs. Viss pēckara laiks daiļojās ar arhaisma etalonu, otra galējība Kairiša patvāri un komplektā ģībstošās jaunavas. Pie pults gaidāms, manprāt, izcili talantīgais diriģents Ainārs Rubiķis. Bet, redz, "Oņeginā", pie labajiem "gabaliem" tētuka dēliņš, Aināram pietiks, ko pamet. Mūžīgās bailes no konkurences un kapitāls nodrošinājums lai tāda nebūtu. Režisore- diletante Rēzija Kalniņa. Izdebitējās pie Rubeņa uz NT skatuves, tagad pie Zigmara. Nu ja, abi vienā mājā dzīvo, teātri līdzās, stils jāietur. Lai paldies DŽ.DŽ.DŽ, kas šo prīmu teātrī atpakaļ savāca. Lielā laimes meklētāja, aizslāja uz Sibīriju, atstājot DT pilnīgā muļķa lomā, jo repertuārs taču bija notendēts uz šo primadonnu. Domāja, nu tik būs, it kā krieviem pašiem savu ambīciju nebūtu. Uzlaida garīdzniecību Rubiķim virsū un basta! Rēzīte Dzintaros tūdaļ Raiņa 150 gades ietvaros dabūja labi apmaksātu koncertuzvedumu, radus- Ķuzuli un Skrastiņu plānā ietvardama, lai kāds to viņas nevarības apliecību vismaz apštempelē. Dižā Kalniņu dinastija- tētuks, bijušais komponists un politiķis, korāna atdzīvinātājs un saeimas krēslā snaudējs, atplauka ar 6. simfoniju no kādreiz rakstītā atbirumiem. Krists "piekāsa"svētās Cēsis, nobrauca Amerikā ar ģimeni, māmiņu un māsiņu pa visiem izgodēdams, pārkūlās mājās un uz Veco Ģertrrūdi, kur galdi, kā saka, lūzt. Amerikas latvieši vēl, uzelpodami, vēl saziedoja kundziņam naudu, lai var ar visām sapirktajām parpalām ar godu mājup tikt. Šaujiet mani kokā, AFERISTI! Neiedomājamākās privilēģijas visiem, bet kā vārdā? Rēzīte NT tētuka mūziku no putekļiem izvilka, i dvīņu brāļa dēlēnu lomā ielika. Cita jau neviena TIK laba Dievam nav! Loģiska skaidrojuma šai kā "mēris" sirojošajai, priviliģētajai "ģēniju" kompānijai nav. Jāprasa Finkam. Tagad par to, kas būtu notikuma vērts. "Tanheizers". Lūk, būtu, Rubiķim darbs, gaidi ar maisu! Kas dziedās titullomu? Vai nezināms, ko tā no vokālista prasa? Redz, Lūsiņa šo to it neko pačalo, bet par to ziņu nav. Otrs NOTIKUMS varētu būt "Norma". Bet, kādēļ ne inscenējums? Koncertuzvedums. Paliek prieks par Rebekas un Antoņenko viesošanos. Cer izvilkties uz solistu viesošanos. Vēl prieks, ka Norvelim, kurš tomēr ir no retajiem sava teātra patriotiem- neklejotājiem, būs talantam atbilstošas lomas. Zigmars Liepiņš raksturo savu vērienu ar vārdu "izaicinājums". Viņam varbūt, bet pasaules kontekstā izskatās pēc klīstera ar karotīti medus. Lai Dievs dod, ka kļūdīšos, bet Baltam Namam ir 6 kolonnas, kura no tām sestā un kas aiz tās, lūk, paliek brīvai minēšanai. Miniet nu mīkliņu, muļķa bērniņi!
latviešu padomju mākslas vēriens šķ
l
toties postpadomju laika personības kults, tas ir mūsu svēts mantojums un cerība tuvākai nākotnei. Kā mūzikas, tā teātra kritikā, ja nogriež galvgaļus nost, nevar pateikt, kura tad rakstījusi. Visas no ālavu pupiem vien zīdušas. Ka dabūs pie vietas vienu profesori un vienu profesores vietas izpildītāju, uz to neceriet. "Kur mana valdība, tur es ar!", teica profesore Vera Michailovna Baļuna. Mākslas un kritikas vērienam jābūt līdzvērtīgam valdības darbam. Personības kults, bezatbildība, mākslas kritēriju pielāgošana 2 ālavu rumpjiem, tā mūsu ikdiena. Lozungs- "Lai dzīvo Lielā Oktobra Sociālistiskā revolūcija!" Vai tā revolūcija jau bija vai nāks? Nudien sajucis. No meža malas nav kas sauc: tas tak par daudz!
  • 3
  • 0
Norvelis ir tukša vieta
N
no tēla atklāsmes viedokļa. Ja zālu veci apmierina, ka izdzied notis, tad tā ir ļoti zema latiņa. Mākslai vairs nav jābūt? Norvelis ir tipisks dežūrējošs atdziedātājs. Nelsonam bija varena aizmugure, bet ne katrs, kas taisa karjeru, patiešām ir labs. Rinkevičs ir labāks (pareizāk sakot, mazāk slikts) par Ozoliņu, Vaismanu vai jauno Liepiņu, jo vismaz tur ritmu, tomēr par mākslinieciskajām kvalitātēm nerunāsim. Ne velti Lietuvas operā viņam nekāda karjera nesanāca, tik padzīts pat no Malmes muzikālā teātra. Novosibrskā ar rubiķi līgums beidzās, nedomāju, ka "Tanheizera" režijas dēļ to nevēlējās pagarināt. Lasīju visas diskusijas presē, tur lamāja režisoru un teātra direktoru, kuru galu galā atlaida.. ŗubiķis ir muzikāli apdāvināts, bet priekš operas par zaļu. Tā ir liela nelaime, ka pie mums uzskata, ka par operas diriģentu var būt bez speciālas sagatavotības un nopietnas mācīšanās. Tā bija arī nelsona nelaime, taču viņš zināja, ka ar tādu aizmuguri karjera šim tāpat būs, kāpēc mācīties?
  • 8
  • 4
vēl drusku aiz malām
v
Ja latviešu muzikoloģija arī turpinās izpausties kā Lūsiņas kundzes monopols, tad dziedāsim visi kopā " vijolītes spēlē, kontrabasi dūc, tram-tadram-tad-ram-tamtā, lai tā būda rūc". Režija. Ja nu teātra kritiķei sāks likties, ka skatuves mākslā vienpersoniska putras vārīšana ir goda darbs, tad būs tā kā būs. Ja Verdi un Šekspīrs var tikt pakārtoti diletantiski novatoriskam skatījumam, tad "runas būs garas un darbs būs īss, un no darba varas māksla lai trīs". "Makbets" ir kuriozs Nr 1, Jānis Zariņš savā kapā nespēj pat otrādi apgriezties. "Mezzo" daudzkārt pārraidīja "Makbetu" ar Monastirsku lieliskā režijā ar sevišķi interesantu raganu lomas izvērsumu visā operas darbībā. Bet mūsu operā tādus "balagānus" neskatās, mums ir savi zēni un savs karodziņš. Pagrimums, dārgie biedri, milzīgs mākslas pagrimums. Ar kritikas atbalstu un veicināsanas prēmijām.
  • 5
  • 1
mums arī tika un tiks < Zāļu Več
m
Latvijas tv pārraidīja ģēnija Hermaņa publisko masturbāciju Cimmermaņa "Zoldatn" izrādē. Rubiķis nav izcilība?Varbūt. Vēlētos arī kādu pamatojumu diriģenta švakrumam, ne tikai apgalvojuma formu. "Tanheizeru"" Sibīrijas gaumē redzējis neesmu, varu tikai teikt, ka foto un apraksti liecināja par visai liellu "kretīnismu". Bet tas jau nebija Rubiķa vienīgais darbs. Vai Rubiķis veidoja inscenējumu? Neredzu, ka šo uzvedumu te kāds būtu cildinājis. Es varētu atļauties domāt, ka "Tanheizers" tika uzkrauts kā Rubiķa grēks, lai tiktu no viņa vaļā, patieso meistaru atstājot aiz kulisēm. Viss. "Žēl, ka pie mums visu pacieš." Lūk, zelta vārdi, tikai pietrūkst skaidrojuma, kādā nozīmē. Visu jau arī nepacieš, visvairāk cildina viduvējības un blata meistarus ar iekārtošanās meistarībām. Arī Nelsons pie mums bija "viduvējība", ( operā diriģentiem viegli neklājas- Rinkjavičs arī bija gana slikts, tāpat Vaicim raibi gājis, Nac.simf.orķ. arī vislielākās problēmas ir atrast tādu, kurš drīkstētu būt galvenais, tāpat kuriozi izskatās Liepājas pastāvīgie ķīviņi) tad tika pasaulē ( kā domāju ar maestro Jansona atbalstu) un, vai ziniet, sācis strādāt tā neko, vai ne!? Vai kamerorķestra diriģents Veismans būs glābējs. Sirmais atstāja "Kamēr" Liepiņam teicamā mākslinieciskā stāvoklī, kas liedza turpināt. Tētis ir operā. Latvijā "na haļavu" ir modīgi, kruti. Vai ilgi vēl turpināsies kā komēdijā "Tā tas ir gājis un tā tas ies, pa priekšu šķidris, no pakaļas biezs"? Norvelis "tāds muļķis". Ak, ķeza, es atceros Norveli pavisam jaunu, staltu, izskatīgu, daudzsološu un arī šobrīd, vai zinait, Krišjānis mani, piemēram, nepieviļ, jo ir strādīgs, talantīgs, prot skatuves tēlus veidot, joprojām labā vokālā formā.
  • 3
  • 3
Aizstāvēt Novosibirskas idiotisko &
A
ir tas pats, kas reklamēt publisku masturbāciju, iekasējot no garāmgājējiem naudu:)))
  • 9
  • 0
Norvelis neklejo nevis tādēl, ka ir
N
Komentārs
  • 7
  • 3
Rubikis nav nekada izciliba
R
Garidnieciba Rubikim virsu nebruka. Sapratigi domajosha publika protesteja pret sacukotu ietudejumu. Zhel, ka pie mums visu paciesh, ari vajadzeja protestet., tad varbut necukotu klasiku. Shim un tam norakstita var piekrist
  • 7
  • 2
piekrītu
p
Atslēgai par Makbetu un biju šokā par tā slavēšanu, Opera vēl turas tikai uz baletu, kas tiešām ir līmenī
  • 6
  • 1
Atslēga
A
Latvijas Nacionālās operas un b a l e t a valdes priekšsēdētājs Zigmars Liepiņš. Nu moins, baleta speciālists. Aivara Leimaņa vārds iztrūcis, laikam nepieklājīgs kļuvis. Kad iznāk apmeklēt Nacionālo Operu šķiet, ka pasaules pieredze te ne uz vienu neattiecas. Visu laiku tiek spēlēta spēlīte "mūsu sētas bērni". "Makbeta" iestudējums nekādu mācību, kā rādās, nebūs nesis. Teātra kritiķe, pirmo reizi "Makbetu"operā kā leļļu teātrī vilku ieraudzījusi, atrod par novatoriskām piedauzīgi ilustrējošās projekcijas, atrod novatorismu un laikmetīgumu. Sers Meikšāns nav solistiem aktieriem spējis palīdzēt ne nieka tēlu apguvē, iekšējo darbības procesu atspoguļo grupiņa kustībnieku, lai jau pavisam statiskums neaprij izrādi. Četrstūra kastes imitētāja Lēdija Makbeta, apguvusi pāris it kā jau darbošanās paņēmienus, tik stāv un kliedz. Nekulturāli aizkliedzas tik tālu, ka augšējās skaņas paliek nesasniegtas vai izkrīt pavisam. NO ir viena ļoti stabila , izcila vērtība, visaugstākā klase- KORIS. Ne reti tie ir atveldzes brīži, kad var klausīties augsta līmeņa mūzicēšanu, vērot meistarīgu darbošanos, priecāties par izcili kopto dikciju. Operas vissvētākais pienākums būtu domāt par izrādēm, kur galvenais varonis ir koris.
  • 3
  • 1

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja