"Mums visiem ir laiks pieaugt - paskatīties, kur esam nonākuši, kā audzinām bērnus, kā dzīvojam," uzsvēra režisors, norādot, ka filma runā par lūzumu komunikācijā.
"Palūkojoties uz notikumiem Ukrainā, var secināt, ka tur cilvēki savā starpā nav runājuši. Mums ir tāpat, un šī situācija ir attiecināma ne vien uz latviski runājošajiem un cittautiešiem, bet arī uz vienā ģimenē dzīvojošiem cilvēkiem un ir sasaistāma arī ar izplatīto "spaisa" problēmu," pauda Kursietis.
Filma Modris attēlo tikko pilngadību sasnieguša puiša dzīves posmu, kas viņam kļūst liktenīgs, jo konflikts ar māti iziet no rāmjiem un par sīku zādzību māte savu dēlu nodod policijai. Tas noved pie krustcelēm ar Latvijas tiesu sistēmu un attiecībām ar vienaudžiem.
Filmas scenārijs rakstīts pēc patiesiem notikumiem, kurus režisoram izstāstījis paziņa. "Kādā 2011. gada februāra rītā pamodos un uzrakstīju pirmo teikumu, jo sapratu, ka ir šis stāsts, kas jāizstāsta," sacīja režisors, piebilstot, ka filma dokumentē arī mūsdienu Latviju un mūsdienu Rīgu.
Kā preses konferencē pastāstīja Modra mātes lomas atveidotāja aktrise Rēzija Kalniņa, filma ieskicē vairākas problēmas, piemēram, ko nozīmē būt talantīgam vecākam, talantīgam pedagogam, turklāt tā parāda, ko mēs aiz sevis atstājam. Kā atzina Kalniņa, viņa savā varonē saskatījusi vienu no daudzajām mātēm, kas viena audzina bērnu un "mēģina savilkt galus kopā". "Domāju, būtu lietderīgāk skolā nevis mācīt, kā adīt cimdus un šūt svārkus, bet mācīt par to, kā savā starpā sarunāties," bilda aktrise, norādot, ka filma noteikti uzrunās vecākus un varbūt arī pusaudžus.
Savukārt galvenās - Modra - lomas tēlotājs Kristers Pikšs pastāstīja, ka dalība filmā viņam iemācījusi ieklausīties cilvēkos un viņu pieredzē. Pēc Pikša domām, sarežģījumi Modra dzīvē sākušies, jo viņam nebijis neviena, kam pastāstīt par to, kas ar viņu notiek - ne draudzenes, ne draugu.
Kalniņa norādīja, ka viņai kā pieredzējušai aktrisei bijis patīkami sastrādāties ar nepieredzējušo Pikšu, kam piemitis dabiskums un silts un mīļš starojums.
Kursietis piebilda, ka uz ekrāna redzamais lielā mērā ir improvizācija, jo aktieriem pirms filmēšanas netika dots scenārijs. "Protams, filma ir montēta, taču lielākoties mēģinājām vienu ainu izspēlēt vienā dublī, dodot elpu improvizācijai," sacīja režisors.
Toties, runājot par to, vai jauna režisora debijas filmas iekļaušana prestižā Toronto filmu festivāla oficiālajā izlasē ir nejaušība vai mērķtiecīgs darbs, Kursietis norādīja, ka tas bijis intensīvs darbs trīs gadu garumā.
"Protams, es varu būt stūrgalvīgs un pārņemts ar ideju, bet, ja pamatā nav laba stāsta, tad tādu panākumu nebūs," izteicās režisors.
Tāpat viņš uzsvēra, ka būtiski ir ar savu projektu apbraukāt darbnīcas un tamlīdzīgus kino ļaudīm paredzētus pasākumus, lai projekts tiktu pamanīts. "Ja projekts ir izcils vai gluži vienkārši labs, šādi tiks veidota atpazīstamība," norādīja Kursietis.
Filma tapusi kā Latvijas, Vācijas un Grieķijas kopražojums, un producents no Latvijas puses ir filmu studija Red Dot Media. Kā uzsvēra režisors, kopprodukcija deva labu komandu, kas strādāja absolūti profesionāli un bez aizķeršanās. Tā kā režisors izglītību guvis ārpus Latvijas - Lielbritānijā -, tad viņam vieglāk bija strādāt ar starptautisku komandu.
Kā ziņots, Kursieša debijas filma Modris iekļauta prestižā Toronto filmu festivāla, kas sāksies 4. septembrī, oficiālajā izlasē. Filmas Eiropas pirmizrāde notiks A klases Sansebastjanas festivālā, kurš norisināsies Spānijā septembra beigās. Uz Latvijas kinoteātru ekrāniem Modris nonāks 24. oktobrī.