Pie skatītājiem kinoteātru repertuārā šajā nedēļā nonāk filmas, kas pirmizrādi piedzīvoja oktobrī, Rīgas Starptautiskā kinofestivāla (RigaIFF) ietvaros, tostarp festivāla atklāšanas filma, Latvijas un Itālijas kopražojums Es piedzimu Rosellīni (kinoteātros no 15. novembra) – dokumentālā filma par kinovēsturē nozīmīgu dzimtu, kuras ciltstēvs ir itāļu neoreālisma klasiķis Roberto Rosellīni, bet filmas režisors – viņa mazdēls Alesandro Rosellīni. Latviju šajā kopdarbā pārstāv studija VFS Films un producents Uldis Cekulis, filmas galvenais operators ir Valdis Celmiņš, scenārija līdzautors – Dāvis Sīmanis.
"Pirms trim gadiem Alesandro Rosellīni ieradās B&BFilm studijā ar savādu ideju. Viņš bija pārliecināts, ka visu viņa ģimeni ir skārusi dīvaina slimība, ko tikai daži viņa radinieki spējot atzīt. Viņš pat bija devis tai nosaukumu «rosellīnīts». Tās galvenais simptoms – neatbilstības sajūta, kas piemīt slavenu cilvēku bērniem, it īpaši tāda tēva bērniem, kurš vienlaikus spēja būt izcils, valdonīgs un promesošs," dalās filmas producents Rafaēle Bruneti.
Itāļu režisors Roberto Rosellīni bija gana sarežģīts tēvs saviem bērniem. Viņa tam laikam skandalozie romāni ar sievietēm, tostarp Holivudas aktrisi Ingrīdu Bergmani, aizņēma laikrakstu pirmās lappuses un atstāja pēcnācējus, kuros plūst dažādu tautu asinis. Režisora vecākajam mazdēlam Alesandro aiz muguras ir nevienmērīga fotogrāfa karjera un gara narkotiku atkarības pagātne. Tā arī nespējis turēt līdzi vectēva – ģēnija uzvārda uzliktajai latiņai, viņš 55 gadu vecumā nolemj veidot filmu par Rosellīni sāgu, ar neatlaidību un ironiju sapulcinot savus slavenos radiniekus kameras priekšā uz teju neiespējamu ģimenes terapiju.
No 18. novembra kinoteātru repertuārā nonāk režisores Lailas Pakalniņas jaunākā spēlfilma – selfiju stilistikā filmētais mūsdienu Sniegbaltītes stāsts Spogulī. Senās pasakas darbība aizsākas sporta zālē, kur Sniegbaltīte uzaug, jo viņas tēvs ir krosfita treneris, bet ļaunā pamāte pārņemta ar fiziskiem spēka un veiklības vingrinājumiem. Gandrīz likumsakarīgi, ka no pasakas pazīstamie septiņi rūķīši šajā filmā ir dažādu neparastu sporta veidu entuziasti – akrobāts, parkūrists, svarcēlājs, veloekvilibrists un citi. Visi šie sportiskie tēli labprāt filmē selfijus, tā sagādājot filmai ārkārtīgi neparastu vizuālo tēlu, ko izstrādājis kinooperators Gints Bērziņš.
Nedēļu vēlāk, 26. novembrī, uz lielajiem ekrāniem nonāks Andreja Ēķa pikantā komēdija Tabu, kurā režisors turpina iepriekšējās filmās (piemēram, Svingeri, 2016) aizsākto tematiku – "tas, par ko nerunājam".
Šajā rudenī kinoteātros jau pirmizrādītas vēl vairākas jaunas Latvijas filmas, un to demonstrēšana turpinās arī novembrī pēc mājsēdes. Skatītāju ievērību izpelnījusies Martas Elīnas Martinsones debijas filma, 90. gadu tīņu dzīves stilizācija un Millenium sagaidīšana komēdijā Tizlenes, ceļu pie skatītājiem turpina arī Matīsa Kažas dinamiskais vesterns Wild East. Kur vedīs ceļš. Īpaša demonstrēšanas forma izvēlēta studijas Mistrus Media producētajai vēsturiskajai daudzsēriju filmai Emīlija. Latvijas preses karaliene (režisori Andis Mizišs, Kristīne Želve, Dāvis Sīmanis un Gints Grūbe) – starpkaru Latvijas ievērojamās uzņēmējas Emīlijas Benjamiņas dzīvesstāstā balstītā drāma kinoteātros skatāma atsevišķos seansos pa divām sērijām.
Ar kinoteātru apmeklējuma noteikumiem un repertuāru var iepazīties kinoteātru mājaslapās.