Prieka trakumā
@@@
Režisors Paolo Virci. Lomās Valērija Bruni-Tedeski, Mikaela Ramacoti, Valentīna
Karneluti u. c.
Laba itāļu filma, kas izrādīta vienā no Kannu festivāla programmām un pretendējusi arī uz Eiropas Kinoakadēmijas balvām. Tā pārliecina ar fascinējošu, enerģisku, eksplozīvu galvenās lomas tēlotājas – itāļu zvaigznes Valērijas Bruni-Tedeski – aktierdarbu. Viņas Beatriče ir temperamentīga, inteliģenta dāma, kurai pēc mediķu verdikta ir jāatrodas īpašā klīnikā, taču viņa ne mirkli nezaudē kāri pēc dzīves garšas un baudām. Beatričes tikšanās ar jauniņo klīnikas pacienti Donatellu ir sākums skaistai draudzībai un trakiem piedzīvojumiem.
Taksi 5
@@
Režisors Franks Gastambids. Lomās Franks Gastambids, Maliks Bentala, Bernārs Farsī u. c.
Marseļai filmā nav paveicies – šī komercprodukta autori pilsētu ir padarījuši par dažādu dīvaiņu un kriminogēnu tipu apdzīvotu vietu, kurā ik uz soļa notiek efektīgi grautiņi un automašīnu sadursmes. To visu mums ļauts skatīt ar policista jaunpienācēja acīm. Nozīmīgs atribūts un teju visas jēgā pašķidrās filmas ass ir balts taksometrs. Filma ir viduvējs izklaides produkts, kas turpina vienu no veiksmīgākajām filmu franšīzēm Eiropā, kur atšķirībā no Holivudas reti ražo filmu sērijas. Galvenajā lomā – pats filmas režisors Franks Gastambids.
Dovlatovs
@@@@
Režisors Aleksejs Germans juniors. Seansi kinoteātrī Splendid Palace 12.IV plkst. 17 un 19.15
Šodien, 12. aprīlī, divos seansos tiks demonstrēta Alekseja Germana juniora filma Dovlatovs, kas bija viens no spēcīgākajiem darbiem šā gada Berlīnes kinofestivāla konkursā. Germans juniors turpina sava slavenā tēva Alekseja Germana kinematogrāfisko stilu un prasmi radīt aizgājušā laika sajūtu no šķietami nejaušām detaļām. Dovlatovs pārliecina ar ironiju, dramatismu un 70. gadu Ļeņingradas atmosfēru – tas bija bezcerīgs laiks jebkuram talantīgam cilvēkam, kurš nepakļāvās sociālistiskā reālisma kanonam.
Turpinājums
@@@@@
Režisors Ivars Seleckis
Ir atlikusi nedēļa līdz spēlfilmas Bille – nākamās filmas no programmas Latvijas filmas Latvijas simtgadei – pirmizrādei. Tālab īstais brīdis notvert, iespējams, nokavēto – dokumentālā kino vecmeistara Ivara Selecka filmu Turpinājums. Tas ir humāns, vērīgs un gudrs skatījums uz Latviju. Filma seko līdzi piecu Latvijas bērnu gaitām vienā mācību gadā. Turpinājumā ar tikai šķietami ļoti vienkāršiem līdzekļiem – precīzu varoņu izvēli un rafinētu meistarību – izdodas radīt teju emocionālo katarsi, kas, ticiet man, mūsdienu kino notiek ārkārtīgi reti.