Lekcijas laikā uzmanība tiks vērsta uz zagļiem, kuri pārtop par godātiem pilsoņiem, un krimināldrāmas žanram, ko lielā mērā definējis Žans Pjērs Melvils. Pēc lektora ievada ar jaunu skatu būs iespējams baudīt 1956. gadā tapušo filmu Spēlmanis Bobs (Bob le Flambeur) un nesen pirmizrādi piedzīvojušo Pazust nomalē (Gutland).
Žans Pjērs Melvils intervijās teicis, ka pirmā kinopieredze topošo režisoru piemeklējusi agrā bērnībā, ar tēvu iegriežoties kāda krodziņa pagrabā, kur rādīta daudzsēriju īsfilma par laupītājiem un policistiem, zādzību un kabatā paslēptu šaujamieroci. Pēc veiksmīgiem pirmajiem darbiem Melvils nonāca pie filmas Spēlmanis Bobs (Bob le Flambeur) uzņemšanas. Tā iezīmēja žanru, ko viņš lielā mērā pats arī definēja un kas kļuva par viņa firmas zīmi – krimināldrāmu jeb policier žanru. Tas gan nenozīmē, ka Melvils vienkārši pievērsās sev mīļa žanra kopēšanai – filma Spēlmanis Bobs, lai gan virspusēji maz atšķiras no amerikāņu gangsterfilmas, no tās aizņēmās tikai noteiktas zīmes, ievietojot tās pavisam citā kontekstā. (Žulijens Nuhums Kulibali, Kino Raksti)
Tāpat kā Melvila bankas aplaupīšanas stāstā arī Govindas van Māles filmā Pazust nomalē pierastā shēma “labais pret ļauno” vairs nestrādā. Galvenais varonis Jenss ierodas mazā Luksemburgas ciematā nenojaušot, ka ne viņam vienīgajam ir noslēpumi. Van Māle atzīst, ka kino viņu ir aizrāvis jau kopš agras bērnības, tāpēc kino ietekmēm ir grūti izsekot. Šajā krimināldrāmā ir gan provokatīvas lauksaimnieku sievas, gan pazudis iedzīvotājs un kārba pilna ar savādiem kailfoto. Izskrienot caur kukurūzas laukam kā lidmašīnas uzbrukumā Kerija Grānta varonim Alfrēda Hičkoka filmā Uz ziemeļiem caur ziemeļrietumiem, Van Māle ar mistērijas noskaņām soli pa solim atsedz rūpīgi savītos noslēpumus.
Filmas tiks izrādītas orģinālvalodā ar subtitriem latviešu un angļu valodā. Pasākums tiek organizēts sadarībā ar Francijas institūtu Latvijā.