Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +7 °C
Apmācies
Svētdiena, 17. novembris
Uga, Hugo, Uģis

Solvita Krese: Muzejs nav apputējis templis

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Autors
A
Krese pati gadu gadiem tērē centralizētā sabiedriskā pasūtījuma finansējumu - km, kkf un ku galvaspulsētas, lielos apjomos un vel atļaujas demagoģēt? Varbūt beidzot paskatīties uz biedrības lmc darbību - grāmatu tulkojumi nelasāmi, diemžēl tos km tantes tikai pacilā, nevis normāli izvērtē, izstades savārstījumi bez idejām, un sadarbība ar sorosa fondiem un pseidoinstitūcijām, kas ir nereāli laikm mākslas vidē. Neviena soļa reālas integrēšanās virzienā. Bet tieši jau lmc bauda to statusu un līdzekļus, kas nenonāk lidz reālām iespējām. Alga cieta a pārējais mīksta pašdarbība
ūā
ū
šīs rindiņas autori-u gribētos sastap
  • 0
  • 0
Mākslas patronese NR2
M
Nu šo izstādi es gribētu salīdzināt ar tādu kā izrādi, jo ļoti daudz procesuālu mākslas darbu - n - ne tikai bildes kas kustās bet arī teātra scenogrāfija un vispār skatītājs ir diezgan daudz iesaistīts. .. kapēc galva? - tāpec ka… (pauze).. nu tur ir tāda garāka vēsture mana privāta, bet es ieraudzīju Lienes Mackus, Kristad Dzudzilo un Reiņa Dzudzilo veidoto galvu no izrādes "sarkangalvīte un vilks" Nacionālajā Teātrī un es teicu wow nu tā tak, tā tiešām ir galva un tad mākslinieki uztaisija klāt ķermeni tādu baltu un modernu un tā tas lēnām viss apauga ar ko šī izstāde atšķiras no visām citām, - ē -, pēc dažiem ļoti formāliem, bet īstenībā ļoti svarigiem atributiem, proti, izstādē ir pārstāvēti 24 mākslinieki un no tiem astoņi ir Latvijas Mākslas akadēmijas studenti, tas nozimē, ka tādi grandi, kā Evelīna Deičmane, kas ir pārstāvējusi Latviju Venēcijas biennālē, Ojārs Pētersons un Laila Pakalniņa ir pārstāvējuši, te ir daži viņu vēsturiskie darbi, bet pārsvarā ir jauni, tad tiem jauniem ir iespēja savu talantu, sava talanta varenību samērot ar dzīviem latviešu mākslas klasiķiem un tas lielākais ieguvums ir tie jaunieši. Dabīgi.
p.s.
p
Jā, Helenas Demakovas intervijā teiktais
  • 0
  • 0
zvirbulēns
z
tas ir Helenas Demakovas?
  • 1
  • 0
Marta
M
Man tā "Re:visited" izstāde šķita pabaisa. Patika performance, taču tās ideja (kā man izskatījās) pamatā ņemta no ļoti slavenas horeogrāfes darba..
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
"... biennāles kļūst par masu kultūras elementu un instrumentalizē mākslu ģentrifikācijas, mārketinga aspektā..." - - - - - - - - - - - - - - - - - - Vai "masu kultūra" ir tas pats, kas "ģentrifikācija"??? Atkal jau šī nesakarīgā vāvuļošana, kas liecina, ka runātājs pats netic tam vai nesaprot, par ko runā.
Brr
B
nē, ģentrifikācija ir tas, ka Rīgā velosipēdisti brauc pa ietvi virsū manam bērnam pie rokas, kuru man jārausta malā visu laiku. Vēl ģentrifikācija ir bioloģiskās pārtikas tirdziņi masīvas izplūdes gāžu Kalnciema ielas malā. Ironiski. Ģentrifikācija ir tas, ka katru rītu tūkstošiem vecāku ved savu vienu bērnu 5 km uz skolu ar savu lielo auto. Kā arī lielveikalu slimība un mazveikaliņu deficīts. Vobšem kļūstam bagātāki saucas. Kreses darbam ar ģentrifikāciju ir tikai tāds sakars, ka viņa šito supervārdu izlasija un iemācijās no galvas.
  • 6
  • 0
ABCD
A
ABLV ir savākums nevis kolekcija, lai cik avīzei un kundzei maksā bet sagrozit faktus nevajag. Tieši tāds pats savārstījums ir šī izstade, un vel atļaujas visiem piedēvēt kompleksus un nespēju komunicēt ar reālu mākslas pasauli. Piemēram, igora Grubiča darbs bez Manifesta konteksta, kas bija veltits pamatīgai Eiropas industriālā laikmeta apzināšanai, ir infantilisms lmc un tāpat citi darbi ko parāda kā firmas kulītes - no ārzemēm un biennālēm. Vai lmc priekšniece nav tipisks piemērs: amats palielina gudrību? Survival kit un šī ir bezjēdzīgas izstades, kas imitē darbošanos laikmetīgajā mākslā
Brrr
B
Izstāde sagādāja briesmīgu vilšanos, bet, ko gan var gaidīt no izstādes, kuras vienīgais koncepts ir subjektīvs best of izlase no dažādiem pasākumiem. Cik naivam jābūt LV kuratoram, ja viņš/a cer, ka izvelkot no tematiskiem svešu kuratoru pasākumiem darbus un saliekot kopā vienā telpā, tie darbosies un uzrunās skatītāju kā vienost veselums. Vai arī es neko nesaprotu? Darbiem tajās izstādēs bija kaut kāds konteksts (kuratora iecere, kultūrkonteksts, utt.), bet šeit LV vienīgais ietvars ir Solvitas Kreses subjektīva patika...
haha
h
auzāne, uz cik biennālēm esi bijusi? Desmit un vairak gadu sēņošanas rezultāts kā revisited par budžeta naudu parāda biedrības priekšnieces biennāļu tūrismu, tads ir rezultāts - pabraukat, pagulet uz pleca. Par cik taukšķiem līgums ar avīzi noslēgs Krese lai sarīkotu šo lielbudžeta atskaiti par tūrismu un darba vietu?
Bujons Lions
B
Baigi var just, ka salasījusies visu ko pa labi un kreisi. Bet ne vella nesaprot. Ehh latvijiešu mākslas matriarhāts. Sasper jods to taciņu.
pārītis
p
Rīgas un Latvijas ģentrifikācijas labā Kresi un Demakovu jāsasien buntītē. Biedējoša līdzība.
Pits
P
Diemžēl šodienas pasaules kultūras telpa ir tā piesārņota ar šādām atkritumu poligona cienīgām "radošajām" izpausmēm ,ka īstas muzeju vērtības pamazām tiešām apput. Cilvēce degradējas . Bet kamēr dzīvošu tikmēr cerēšu , ka viss var mainīties.
Špits
Š
Beidz cerēt jau tagad. To, ko Tu sauc par muzeju vērtībā arī kāds kādreiz atteicās pieņemt kā vērtību. Izstādē varbūt arī ir daži sūdi. Bet galvenā problēma ir kurators un atlase un iemesls kapēc tāda izstāde jārīko. Nabadzīgā valstī piedevām
  • 3
  • 0
Ūsiņš
Ū
Karteļa sistēmai aiziet ap 85% pieejamā finansējuma: ūsainās cementējums ministrijā + centrs aļa Rīga 2014 + kolekcijas komisijas aļa ūsainā + kkf vizkoms
Īs-dzeja
Ī
nogāzi no kājas raganas māju
  • 7
  • 0
artišoks
a
Muzejs nav naratīvu kapsēta.
Pulga
P
"Latvijā ir izaugušas jau divas paaudzes, kuras neko īsti nezina par mūsu laikmetīgās mākslas scēnu un kuru attieksme pret to veidojas no šī informācijas trūkuma skatpunkta." Nē, es nesen lasīju, ka Demakovas galva esot izstādīta Dzelzceļa muzejā dažādos instumentalizēti teritoriāli tūristiskos aspektos. Un šī artefaktoloģiskā materiāla iespaidā es visu par laikmetīgās mākslas ģendrificēti deģeneratīvi narratīvo aspektu esmu sapratusi. :)
Pulga
P
"Ir diezgan spēcīgs viedoklis, ka biennāles kļūst par masu kultūras elementu un instrumentalizē mākslu ģentrifikācijas, mārketinga aspektā, lai mainītu teritorijas, palielinātu tūristu skaitu.." Mīļie, piedodiet, esmu apmēram tādā līmenī kā Bērziņopis - kā lai es ģentrificēju mākslu instrumentalizācijas aspektā, lai samazinātu kuratoru skaitu teritorijā? hahahahah!
Svilpe
S
Visu cieņu, Pulga :) Es arī atļaušos nelielu citātu: "(..) pateicoties sešiem Mākslas akadēmijā pavadītiem semestriem, nebija grūti iejusties augstprātīgas mākslas pazinējas lomā. Atlika tikai iepīt sarunā pāris tādus īpašības vārdus kā "sophisticated" vai "cardiographic", bez tam sasaistīt dažus apzīmējumus no Sartra agrīnajiem darbiem ar datora printera lietošanas pamācībā minētajiem jēdzieniem, un viss noritēja kā pienākas." Leonija Baha, "Bagāti vīrieši skūpstās labāk", apgāds Artava, Rīga, 1997, 76.lpp.
  • 1
  • 0
Morāles policija
M
Muzejs nav atpūtnieku templis

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja