Neparasto nosaukumu pilnībā attaisno romāna saturs, kurā maģijas faktors slēpjas tieši mūzikā un arī fantāzijas žanram tradicionālajā paralēlajā pasaulē iespējams iekļūt ar mūzikas palīdzību. Tāpat kā vairāki citi jaunie rakstnieki, Ingus guva iespēju publicēt savu debijas romānu, saņemot veicināšanas prēmiju apgāda Zvaigzne ABC ikgadējā oriģinālliteratūras konkursā bērniem un jauniešiem Zvaigznes grāmata. Romāns ir pieejams gan drukātajā, gan elektroniskajā versijā.
Šķiet tikai loģiski, ka mūzikas tēmas caurstrāvota romāna autoram arī pašam nevarētu būt sveša mūzikas pasaule, un tā arī ir: Ingus ir mācījies Jāzepa Mediņa Rīgas 1. mūzikas skolas klavieru klasē, turklāt pats arī komponē. Otra jaunā autora kaislība ir valodas – Rīgas Kultūru vidusskolā viņš apguvis japāņu un franču valodu un šobrīd Latvijas Universitātē studē franču un itāliešu filoloģiju.
Literatūrai Ingus nopietni pievērsies kopš četrpadsmit gadu vecuma, kad piereģistrējās jauno rakstnieku interneta forumā Karneola (www.karneola.lv), kurā darbojas arī tādi Latvijā jau pazīstami fantāzijas autori kā Laura Dreiže un Ellena Landara. Diskusijās par literatūru, savstarpējā literāro darbu apspriešana bija labs stimuls pabeigt arī pašam savu pirmo apjomīgāko romānu.
Ingus literāro darbu idejas parasti rosina minējums: "Kā būtu, ja būtu...?" Varbūt tieši tādēļ autors tik ļoti iemīļojis fantāzijas žanru – tas paver visplašāko iespējamību un neiespējamību spektru. Arī romāna Koncertflīģelis pamatā bija šāds minējums: "Un kā būtu, ja pastāvētu kāda paralēlā pasaule, kurā varētu iekļūt ar mūzikas palīdzību?" Romāna galvenais varonis – Venēcijas brīnumbērns Čelestīno Gregori to spēj. Līdzko jaunais pianists pieskaras flīģeļa taustiņiem, viņš pārceļas brīnumainā realitātē, kurā acis apbur pasakainas ainavas un dzīvo mītiskas būtnes, kas pakļaujas ikvienai notij un taktij.
Tomēr arī šajā fantāzijas pasaulē pastāv ļaunums, par kuru tās radītājam pašam nav ne jausmas. Kad nelaimes gadījums Čelestīno uz laiku noliek slimības gultā, tas kļūst par cēloni atklājumam, ka puisim ir daudz nopietnākas veselības problēmas. Viss pēkšņi ir jāpārvērtē – gan attiecības ar tuvākajiem cilvēkiem, gan nākotnes izredzes. Arī puiša mūzikas un fantāzijas pasaulē priekšā stāv smagi pārbaudījumi. Un beidzot Čelestīno sāk saprast un novērtēt, kāda nozīme ir tam, ka blakus atrodas cilvēki, kuri viņu patiesi ir mīlējuši un mīl.
Ingus Macata pirmais romāns valdzina ne tikai ar sižeta paralēlo risinājumu īstenībā un fantāzijā, bet arī ar pastāvīgo mūzikas klātbūtni tekstā, tā ka lasītājam šķitīs – nevis vārdi, bet tieši Čelestīno radītā mūzika, nedzirdami skanot, virza un ietekmē notikumus. Jauno rakstnieku centieniem latviešu literatūrā radīt fantāzijas žanru ir panākumi – Koncertflīģelis to apliecina.