Vēl pirms pāris gadiem pārtikas tehnologa profesiju ieguvusī Agnese Bicāne nevarēja pat iedomāties sevi 30 bērnu priekšā. Taču jau otro mācību gadu viņa ir ķīmijas skolotāja Ābeļu pamatskolā un Jēkabpils 2. vidusskolā. 2024. gada pavasarī Agnese bija viena no sešiem jaunajiem ķīmijas un bioloģijas skolotājiem, kuri ieguva Latvijas zāļu ražotāja Olpha un Centrālās laboratorijas stipendiju trīs tūkstošu eiro apmērā. Iegūto naudu viņa ieguldīja kāda sen lolota sapņa īstenošanā – kopā ar vīru iegādājās savu bišu dravu.
Jaunā pedagogu darba algas modeļa "Programma skolā" ieviešana vispārējās pamata un vidējās izglītības posmā valstij nākamgad varētu izmaksāt papildu 37 miljonus eiro, liecina aģentūras LETA rīcībā esošie Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) aprēķini.
Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) uzskata, ka Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) maldina nozari, lietojot nekorektus aprēķinus par plānoto pedagogu slodžu līdzsvarošanu no 2025.gada 1.septembra.
Nepietiekamu valsts valodas zināšanu dēļ kopš šī mācību gada sākuma no amata pienākumu pildīšanas atbrīvoti jau 45 pedagogi, liecina Izglītības kvalitātes valsts dienesta (IKVD) apkopotā informācija.
Latviešu valodas skolotāja Daiga Zirnīte (59) par profesionālo brīvību, par jauno mācību saturu un eksāmeniem, kuri nedod gandarījumu, un par grāmatām, kuras jāizlasa no vāka līdz vākam.
Par pedagogu algām, slodžu
sabalansēšanu, atbalsta personālu, iekļaujošo izglītību, vardarbības problēmām un citiem aktuāliem izglītības nozares jautājumiem Aismas Orupes saruna ar Jelgavas
valstspilsētas Izglītības pārvaldes vadītāju Guntu Auzu.