Latvijā vairāk esam pieraduši, ka tirgotāji ienāk Latvijas tirgū, nevis mūsu tirgotāji iet uz ārvalstīm. Kāpēc tā?
Mums tirdzniecībā ir jāmaina domāšana. Kāpēc fokusēties uz vietējo tirgu, ja te nav izaugsmes, ja var domāt globāli? Ir daudz šādi domājošu jaunu uzņēmēju, kas aktīvi cenšas iekļūt platformās ar izeju uz ārvalstu tirgiem.
Ikdienā redzu gana daudz tirgotāju, kuriem nav savu saražoto preču un nav arī savu noliktavu. Viņiem ir milzīgs preču klāsts, taču nav izmaksu par savu noliktavu, vienīgi ir ilgāks preču piegādes termiņš. Līdz ar to šie tirgotāji var nodrošināt labas cenas, jo viņiem ir zemākas izmaksas. Piemēram, iepērk par augstākām cenām nekā lielie uzņēmumi, bet ekonomē uz savām izmaksām. Katram ir jāatrod savs biznesa modelis. Veiksmīga biznesa pamatā ar lieliem apjomiem ir "ekselis" un aprēķini.
Ko varētu uzlabot Latvijas tirgotāji?
Daudz ko uzlabotu, ja tirdzniecības nozarē strādājošajiem atalgojums būtu vairāk piesaistīts rezultātam. Nereti tiem, kuri apstrādā pasūtījumus, ir
Visu rakstu lasiet avīzes Diena ceturtdienas, 15. jūnija, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!