Taču līdz ar vajadzību transportēt pirkumus arvien svarīgāka kļūst iepakojuma loma, it īpaši no preces aizsardzības viedokļa. Iepakojumam produkts ir jāpasargā visu transportēšanas laiku, jo patērētājs iegādāto preci vēlas saņemt ideālā kvalitātē, nevis piegādes laikā deformētu vai citādi cietušu.
"Arvien vairāk tiek domāts par efektīvāku materiālu lietojumu un izvairīšanos no daudzu slāņu iepakojuma, tādējādi lielāks uzsvars tiek likts uz aizsargājošāka primārā iepakojuma izvēli. Savukārt sekundārā iepakojuma un transportēšanas iepakojuma jomā Eiropā vērojamas tendences, ka iepakojums kļūst aizvien kvalitatīvāks un vizuāli košāks, lai nodrošinātu patērētājam kvalitatīvāku saņemšanas un izpakošanas pieredzi," skaidro VG Kvadra Pak ģenerāldirektors Roberts Vasiļevskis.
Papildus tiek domāts arī par dažādu pirkumu grupēšanas iespējām, jo patērētāji aizvien biežāk internetā pērk vairāk par vienu preci.
Latvijā šie procesi ir savos pirmsākumos, un, attīstoties iepirkšanās iespējām un mazumtirgotāju konkurencei tieši interneta veikalu segmentā, tikai pamazām pieaug arī iepakojuma loma internetā veikto pirkumu izvēlē.
Pārmaiņas niansēs
Raugoties uz pēdējiem desmit gadiem, sūtījumu iepakojums pēc būtības īpaši nav mainījies. Attīstoties e-komercijai, sūtījumu saņēmēji, kas veikuši pirkumus internetā, sagaida, lai ar kurjeru piegādātās preces papildus rūpnieciskajam iepakojumam tiktu iepakotas arī kartona kastēs vai necaurredzamā plēves iepakojumā. Šādas vēlmes tiek paustas, lai tiktu ievērotas pircēju privātuma tiesības un citi nevarētu uzzināt, ko cilvēks ir iegādājies.
Visu rakstu lasiet laikraksta Diena pirmdienas, 5. marta, numurā! Ja turpmāk vēlaties Dienas publikācijas lasīt drukātā formātā, laikrakstu iespējams abonēt ŠEIT!