Laika ziņas
Šodien
Smidzinošs lietus
Rīgā +12 °C
Smidzinošs lietus
Piektdiena, 26. aprīlis
Rūsiņš, Sandris, Alīna

Gaidāma vilcienu sinerģija

Šā gada pirmajos deviņos mēnešos salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmajiem deviņiem mēnešiem samazinājās pasažieru pārvadājumi visos transporta veidos, informē Centrālā statistikas pārvalde (CSP). Ar dzelzceļa transportu 2021. gada pirmajos deviņos mēnešos tika pārvadāti 8,3 miljoni pasažieru, kas ir par 19,1% mazāk nekā 2020. gada attiecīgajā periodā. Pasažieru pārvadājumi iekšzemē gada griezumā samazinājās par 18,9%, bet starptautiskajos pārvadājumos – pat par 86,4%, rāda CSP dati. Galvenais pasažieru skaita krituma iemesls ir Covid-19 pandēmija un ar to saistītie ierobežojumi.

Valsts akciju sabiedrības Latvijas dzelzceļš valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs, atbildot uz Dienas jautājumu par to, kāda ir kopējā situācija vilcienu pasažieru pārvadājuma segmentā, norāda: "Situāciju ar pasažieru skaita izmaiņām monitorē a/s Pasažieru vilciens, bet, raugoties no infrastruktūras viedokļa, mēs, Latvijas dzelzceļš, varam nodrošināt lielāka pasažieru skaita pārvadāšanu, ja pasažieru skaits tiešām augtu. Patlaban saistībā ar Rail Baltica projektu gan notiek Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas rekonstrukcija, un tās gaitā ir demontēti četri sliežu ceļi, tādēļ gan pasažieru vilcieniem, gan kravas vilcieniem ir nācies pielāgoties, un tas arī ir veiksmīgi izdevies."

Savukārt atbildot uz jautājumu par to, kā Rail Baltica var ietekmēt Latvijas dzelzceļa darbu, M. Kleinbergs uzsver, ka "nākotnē tā būs mierīga līdzāspastāvēšana".

Dzelzceļa Rail Baltica vilcieni "virzīsies pa cita platuma jeb 1435 milimetrus platām sliedēm, bet Latvijas dzelzceļa infrastruktūru turpinās izmantot gan pasažieru, gan kravas vilcieni, kuriem atbilstošs ir Latvijas dzelzceļa infrastruktūras jeb 1520 milimetru sliežu platums. Rail Baltica būs iekšējie pārvadājumi Latvijas teritorijā, bet tie būs ar salīdzinoši ļoti retām pieturvietām. Ar Rail Baltica pasažieri savukārt varēs ātri nokļūt, piemēram, no Tallinas līdz Rīgai vai Varšavai," skaidro M. Kleinbergs. "Uzņēmums Pasažieru vilciens patlaban tādu vilciena maršrutu, uz kādu prioritāri orientējas Rail Baltica, respektīvi, Tallina–Rīga un tālāk uz Lietuvu un Eiropu, nepiedāvā, tomēr visā Rīgas areālā un kopumā Latvijā pasažieru pārvadājumus turpinās nodrošināt Pasažieru vilciens. Būs gan sinerģija, kur būs iespējams pārkāpt no viena vilciena citā, piemēram, iekāpt vilcienā Aizkrauklē un aizbraukt līdz Polijai. Rail Baltica plāno arī piedāvāt savienojumu starp Rīgas centru un lidostu." 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses