Pulksteņi un bankas kopā ar Šveices dabas ainavu mierīgo gaisotni ir daži no šīs Alpu valsts tēla tīrradņiem, kas pievilina gan miljoniem tūristu, gan talantīgus cilvēkus, kuri vēlas šajā valstī mācīties vai strādāt. Tomēr globālo konkurētspēju lielā mērā virza inovācijas, kuru jomā Šveice izpelnījusies ikgadējo atzinību.
Banknotes – aizvien cieņā
Cīrihes lidostas autoīres menedžeris, rokaspulksteņa dārgakmeņiem nozibot, ar rokas vēzienu atraida manu ne visai atpazīstamo bankas karti. Nu, protams, aiz manis nepacietīgi gaida pāris ar saskaņotām zīmola Louis Vuitton ceļasomām, blakussektorā smalks kungs īrē Ferrari, bet es izvēlos "zemāko klasi", kas tik un tā izrādās ar visādiem elektronikas brīnumiem aprīkota automašīna.
"Dīvaini, citās valstīs šo karti autoīres kompānijas pieņem," es manāmi augstprātīgāk mēģinu runāt no aizsardzības pozīcijām. "Šveice nav kā citas valstis! Šveice ir numur viens!" ar tekstā dzirdamām izsaukuma zīmēm atbild auto izīrētājs, ātri iedod man atslēgu un pievēršas nākamajiem klientiem – izteiktākiem "vecās naudas" pārstāvjiem.
"Vecās naudas estētika" (aizraušanās ar klasisku stilu, kurā modes tendencēm un laika zobam nav nozīmes) ir viens no sociālo tīklu fenomeniem. Šveicei,
Visu rakstu lasiet avīzes Diena ceturtdienas, 24. oktobra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €1.00