Saskaņā ar leģendu, ko šobrīd mazajam māksliniekam nākas bieži atkārtot respektablu starptautisku mediju žurnālistiem, viss mainījās piecu gadu vecumā, kad 2008. gada maijā mazais Kīrons ceļojuma laikā Kornvelā esot palūdzis vecākiem papīru un krāsas. Tapa pirmās ainavas, kas šobrīd deviņgadīgajam britu puikam nesušas globālu atpazīstamību. Lēš, ka tuvāko četru gadu laikā progresējošā ģenialitāte - ar akvareļkrāsām, pasteļkrītiņiem un eļļas krāsām gleznotās ainavas - par «mini Monē» nodēvēto mākslinieku padarīs par miljonāru.
Pārsteigums slēpjas tajā, ka zēns, kurš 4. augustā svinēs desmito dzimšanas dienu, glezno kā vecmeistars, pārliecinoši un atraisīti, bez mazākā bērnišķīguma. Ainavas ir tik emociju un noskaņu piesātinātas, it kā viņš būtu nodzīvojis garu, garu mūžu, nemaz nerunājot par pašu gleznošanas tehniku, kas savā briedumā atgādina dižo franču impresionistu, sevišķi Kloda Monē, darbus.
Rinda pēc Kīrona Viljamsona darbiem ir mērāma simtos, un tajā stāv viņa talanta cienītāji no 35 valstīm. Stāsta sensacionalitātei asumu piesviež fakts, ka viņa mamma reiz pat neesot paguvusi apskatīt pašas dēla izstādi, jo stundas laikā pēc izstādes atklāšanas visi darbi esot pārdoti.
Šajās dienās (20.-25. jūlijs) Kīrona Viljamsona dzimtās pilsētiņas galerijā Picturecraft notiek viņa gleznu retrospekcija un albuma atklāšana. Eksponēti 24 jauni darbi un 50 - no līdzšinējās daiļrades. Lai pirmie pagūtu redzēt un nopirkt fenomenālā talanta jaunos darbus, uz pilsētiņu Ziemeļnorfolkā dodas pat mākslas kolekcionāri no Amerikas. Daily Mail izrēķinājis, ka jau pārdotie 24 Viljamsona jaunie darbi māksliniekam nesīs 223 000 latu (250 000 mārciņu) lielus ienākumus.
2011. gadā Kīrons Viljamsons ir pieskaitīts pie «simts stilīgākajiem slavenību bērniem», lai gan viņa gadījums ir būtiski citāds. Viņš nav kļuvis slavens, burzoties pa aizkulisēm vai arī valkājot kādas īpašas drēbītes, bet tiešām sava neticamā talanta izvirduma dēļ. Publikācijā Guardian redzams bērns klasiskā zēna paskatā - sarkanā T krekliņā un šortos -, ar ceļiem uzmeties uz virtuves taburetes, pilnībā koncentrējies zīmēšanai. Pirmajā intervijā portālā Mail Online (25.03.2012) K. Viljamsons saka: «Gleznošana man ir dabiska, bet es varētu kļūt arī par futbolistu.» Sist ar draugiem bumbu viņam patīkot tikpat ļoti.
Jaunajam talantam ir palaimējies, jo viņa vecāki - dietoloģe Mišela un bijušais celtnieks, elektriķis (viņš arī mākslas kolekcionārs) Kīts ir neticami normāli un kārdinošajā situācijā nav zaudējuši galvu. Viņi neattiecas pret zēnu kā «zelta briedīti» - pasit ar nadziņu (t. i. - uzzīmē ainavu) un birst mārciņas. Mišela drīzāk ir nobažījusies par to, lai Kīrons nepārpūlas un iziet ārā paelpot svaigu gaisu, jo mazais mākslinieks ir arī neticami ražīgs - dienā dažkārt zēns radot pat sešas gleznas.
Kā skaidrot britu zēna neikdienišķo apdāvinātību?
Abi vecāki ir dedzīgi mākslas cienītāji, bet tomēr viņiem nav jausmas, no kurienes īsti nāk dēla talants. Mamma Mišela min, ka, visticamāk, Kornvelas ainavas Kīronam bijis tik spēcīgs impulss, jo līdz tam zēns tik gleznainus skatus nebija redzējis. Tas saskan arī ar paša brīnumbērna versiju, kurš intervijās stāsta, ka gleznojot viņš var pabūt vietās, kurās ikdienā nevar atrasties: «Gleznošana ir kā labākais draugs.»
«Mans stils ir mainījies,» britu raidstacijai BBC atzīst Kīrons Viljamsons, uzsvērdams, ka šobrīd viņš mazliet attālinās no ainavām. Jaunais talants paškritiski vērtē, ka vēlas būt drosmīgāks un vairāk eksperimentēt: «Es tagad vairāk zīmēju zirgus un cilvēkus.» Tomēr joprojām viņu īpaši valdzina negaisa mākoņi, kas jau kļuvuši par viņa rokraksta «firmas zīmi».
Vaicāts, vai gleznojot viņš domā par naudu, Kīrons atbild: «Nē,» pēc brīža bērna tiešumā piebilzdams, - «tomēr man tas mazliet patīk».