«Māris Briežkalns un viņa kvintets lieliski pierāda to, ka latviešu džezs ir vairāk nekā dzīvs, tas ir kreatīvas, cilvēka garu raksturojošas enerģijas pārpilns. Latvija piesaka savu vietu pasaules kultūras telpā, un latviešu mūziķi noteikti ir ierindojami labāko pasaules izpildītāju vidū. Pacilājošs triumfs!» - tā, izbaudījis latviešu sagatavoto muzikāli vizuālo piedzīvojumu, toreiz izteicies Half Note Records producents, direktors Džefs Levensons.
Rothko in Jazz ir vērienīgas radošas sadarbības rezultāts, jo skaņdarbus pēc Māra Briežkalna lūguma projektam sakomponējuši desmit atzīti latviešu komponisti - Losandželosā dzīvojošā Lolita Ritmanis, Ēriks Ešenvalds, Arturs Maskats, Rihards Dubra, Pēteris Vasks, Jēkabs Jančevskis, Vilnis Šmīdbergs, Jēkabs Nīmanis, Georgs Pelēcis un Raimonds Pauls. Savukārt muzikālo vēstījumu koncertā džeza aranžējumos līdz klausītājiem aizveduši izcili džeza mūzikas meistari - Māra Briežkalna kvintetā līdz ar pašu tā izveidotāju pie sitaminstrumentiem spēlē Viktors Ritovs (taustiņinstrumenti), Gints Pabērzs (saksofoni), Edvīns Ozols (kontrabass) un Raimonds Macats (elektriskais čells, mutes harmonikas). Programma tiecas atspoguļot abstraktā ekspresionista Marka Rotko darbu noskaņu, ko pats mākslinieks dēvējis par «dvēseļu stāvokļu portretējumiem».
«Man šāda ideja bija jau sen, taču īstenojumu iespējamu darīja Latvijas prezidentūra Eiropas Savienības Padomē - tas, ka bija ieinteresētība un līdzekļi Latvijas kultūras reprezentēšanai pasaulē. Es uzrunāju Marka Rotko mantiniekus, viņa dēls Kristofers Rotko atsūtīja četrdesmit gleznu lielizmēra reprodukcijas, no tām izvēlējāmies desmit,» stāsta Māris Briežkalns.
Projekta pamatā ir mūzikas un mākslas darbu sinerģija - katrs skaņdarbs sarakstīts saskaņā ar konkrētu Marka Rotko darbu. Lai pastiprinātu mākslu sintēzi, programmas atskaņošanas laikā koncertā šos Rotko darbus projicē uz lielformāta ekrāna. Piedalīsies arī iesaistītie komponisti, stāstot par projekta muzikālo pusi. Latvijas Nacionālā Mākslas muzeja pārstāvis stāstīs par Rotko daiļradi.