Aptuveni divas trešdaļas no visām kravām, kas nosūtītas no Latvijas ostām, veido naftas produkti un ogles. Rīgas ostā kravu apgrozījums, salīdzinot ar 2011. gada otro ceturksni, pieaudzis par 1,9% un sasniedza 9,3 miljonus tonnu. Ventspils ostā kravu apgrozība otrajā ceturksnī bija 8,8 miljoni tonnu, kas ir par 20% vairāk nekā pērn. Kravu apgrozība Liepājas ostā otrajā ceturksnī bija 1,8 miljoni tonnu, kas ir 1,5 reizes vairāk nekā 2011. gada otrajā ceturksnī. Savukārt Latvijas mazajās ostās kravu apgrozījums šogad sarucis par 14,7%.
«Īpaši priecē fakts, ka ir pieauguši nosūtīto konteineru, mobilo, labības un labības produktu kravu apjomi, kas liecina par pozitīvām tendencēm pārkrauto kravu diversifikācijā,» uzsver K. Kalniņš. Vēl viena pozitīva tendence ir ostās saņemto kravu apjoma pieaugums. «Neskatoties uz to, saņemto kravu apjoms vēl joprojām ir septiņas reizes mazāks nekā nosūtīto kravu apjoms, kas liecina par to, ka kravu plūsma caur Latvijas ostām vēl joprojām ir ļoti nesabalansēta,» - tā J. Kalniņš. Viņaprāt, ilgtermiņā konkurētspējīgākie transporta pakalpojumu sniedzēji būs tie, kas spēs nodrošināt gan termināļu, gan dzelzceļa noslodzi kā eksporta, tā arī importa virzienā, lai, piemēram, dzelzceļa sastāviem, no kuriem izkrautas eksporta kravas Latvijas ostās, nebūtu tukšā jāatgriežas nosūtītājvalstīs.