Ojāra Vācieša ielā netālu no Māras dīķa, kur Altonavas un Torņakalna ielas beigās divi viadukti savieno Torņakalnu ar Āgenskalna apkaimi, rīdziniekiem ļaujot aizbraukt līdz Vienības gatvei vai Mārupei, veidojas regulāri sastrēgumi.
Abu nelielo ielu T veida krustojumus ar O. Vācieša ielu savstarpēji šķir tikai daži desmiti metru, tādēļ sastrēgumu problēma acīmredzot jāskata kompleksi abos krustojumos.
Pirms kāda laika gan Altonavas/O. Vācieša ielas krustojumu nedaudz paplašināja, taču rūpēs par gājēju drošību ietvēm uzstādīja tik augstus bortakmeņus, ka tie nevis palīdz, bet pat traucē transporta kustībai. Torņakalna/O. Vācieša ielas krustojumā situācija ir vēl dramatiskāka, jo T veida šķērsojums joprojām ir tik šaurs, ka 46. maršruta autobusa vadītājiem nepieciešama apskaužama meistarība, lai, apjomīgos transportlīdzekļus griežot Torņakalna ielā, neapskādētu kādu no sastrēgumā stāvošajām mašīnām.
Domāju, ikvienam ir skaidrs, ka būtisku satiksmes situācijas uzlabošanos šajās ielās nav ko gaidīt. Līdzās brauktuvēm izvietojas privātīpašumi, no kuriem daudzi ar senlaicīgu apbūvi un ilggadējām apsaimniekošanas tradīcijām. Savukārt kreiso pagriezienu aizliegšana šajos krustojumos nav iespējama, turklāt tā nemazinātu sastrēgumus abās ielās. Bet «kas liedz Friča Brīvzemnieka ielu posmā no O. Vācieša ielas līdz Vienības gatvei atvērt divvirzienu kustībai un atļaut kreiso pagriezienu no Vienības gatves uz šo nelielo ielu, pa kuru pusstundas laikā aizbrauc labi ja divas mašīnas un pa kuru kursē tikai 10. tramvajs? Nepieciešams rekonstruēt luksoforu krustojumā ar Vienības gatvi tā, lai tas regulētu ne tikai automobiļu, bet arī tramvaju kustību. Tas ir vienīgais risinājums, kā izbēgt no spriedzes O. Vācieša ielas krustojumos ar Torņakalna un Altonavas ielu», uzsver lasītājs Edmunds.
Apskatot abus krustojumus, AutoDiena pārliecinājās, ka sastrēgumi un ielu šaurība tiešām rada problēmas. Torņakalna ielas posmu no baznīcas līdz O. Vācieša ielai darbdienas pavakarē braucām 16 minūtes.
«Jāsaprot, kāpēc šajā ielā ir tik liela transporta plūsma, un jāskatās, kā to novirzīt citur. Varētu novirzīt kustību pa F. Brīvzemnieka ielu. Tā ir praktiski tukša, ja neņem vērā tramvaju. Ja tur uzliktu normālu segumu un ļautu brīvi braukt pa sliedēm, daudzi autovadītāji izvēlētos šo ielu,» domā autopazinējs Kārlis Dambrāns.