Lidsabiedrības UTair lidmašīnā ATR-72, kas agrā pirmdienas rītā lidojumam labvēlīgos laikapstākļos uzsāka ceļu no Tjumeņas pilsētas Sibīrijā uz Surgutu, atradās 43 cilvēki, to vidū četri apkalpes locekļi. Tikai trīs minūtes pēc pacelšanās pārtrūka sakari ar lidaparātu, bet jau pēc septiņām minūtēm tas nogāzās, mēģinot veikt ārkārtas nosēšanos. Krītot lidmašīna salūza gabalos un aizdegās.
ATR-72 atlūzas atrada četru kilometru attālumā no lidostas. Avārijā gāja bojā visi četri apkalpes locekļi, kā arī 27 pasažieri. Slimnīcā nogādāti 12 izdzīvojušie, no kuriem daudzu stāvoklis raksturojams kā kritisks.
«Šobrīd vēl nav izskaidrojuma,» vietējai televīzijai norādīja Krievijas Ārkārtas situāciju ministrijas pārstāvis Jurijs Aļekins, komentējot avārijas iemeslus. Uzietas lidmašīnas melnās kastes, kas var palīdzēt noskaidrot katastrofas iemeslus.
Krievijas Izmeklēšanas komiteja kā ticamāko avārijas iemeslu norāda kādu tehnisku defektu franču un itāļu kompānijas ATR ražojumā. Iespējams, lidaparātam bijusi bojāta fizelāža.
Komitejas pārstāvis Vladimirs Markins uzsvēra, ka versiju par tehnisko nepilnību apstiprina arī aculiecinieku teiktais, ka no krītošās lidmašīnas nākuši dūmu mākoņi, vēsta ziņu aģentūra Interfax. Netiek izslēgta arī iespējama pilota vai sauszemes personāla kļūda.
Pēdējā pilnā lidaparāta apskate veikta 2010. gadā Vācijā, bet kārtējā plānotā apskate notikusi tikai pirms diviem mēnešiem Tjumeņā. Avarējusī lidmašīna ekspluatācijā nodota 1992. gadā un nolidojusi kopumā ap 35 tūkstošiem stundu.
Tjumeņas apgabala vara sola izmaksāt katram avārijā cietušajam kompensāciju viena miljona rubļu (17,9 tūkstoši latu) apmērā, bet mirušo ģimenēm - 1,5 miljonus rubļu. Tāpat kompensācijas līdz diviem miljoniem rubļu sola arī aviokompānija UTair.
Pērn avarējušas vismaz 15 Krievijas lidmašīnas, prasot 120 cilvēku dzīvību un radot šaubas par valsts aviotransporta tehnisko stāvokli.