Diemžēl droši varam rēķināties, ka jaunnedēļ piedzīvosim pedagogu protesta gājienu un streiku, jo pedagogu arodbiedrība (LIZDA) uzskata, ka valdība nav izpildījusi iepriekš dotos solījumus, un arī pašreiz piedāvātie risinājumi pedagogu ieskatā nav pietiekami. Ko darīt?
Šis jautājums ir diezgan visaptverošs, un, lai gan zinu, ka uz jautājumiem jāatbild precīzi, tomēr izstāstīšu nianses.
Pirmdien paredzēto protesta gājienu uztveru kā tādu lielu protestu, kurā kopā ir arodbiedrība ar pašvaldību savienību un citiem sociālajiem partneriem. Paskaidrošu, kādēļ tā saku. Man vēl vakar [intervija notika 20. aprīlī] tiešsaistē bija saruna ar pedagogiem, kurā piedalījās ap 1000 skolotāju un uzdeva daudz jautājumu, pārsvarā par atalgojumu, bet kopumā atalgojums nav šī protesta galvenais iemesls. Tā ir svarīga daļa, bet pieņemu, ka protestu pamatā tomēr nav atalgojums. Jau otro gadu notiek jaunā izglītības standarta ieviešana, kas notiek bez materiāliem, bez satura, kas skolotājiem palīdzētu labi strādāt ar bērniem. Aptaujā par to, kā skolotāji jūtas savā darbā, 60% pedagogu atzinuši, ka nespēj kvalitatīvi strādāt, jo ir ļoti liela pārslodze tā dēļ, ka viņi vienai mācību stundai spiesti gatavoties trīs, četras un vairāk stundu (protams, atkarībā no viņu pieredzes) tieši materiālu trūkuma dēļ. Tas viss rada pārslodzi, pārgurumu, izdegšanu. Ja tajā brīdī vēl kāds sāk diskutēt, vai viņiem pienākas lielākas atalgojums vai ne, tas ir tas pats, kā piešķilt uguni degvielas kannai. Tieši šī sadaļa ir ļoti liela un smaga, un ļoti grūti to ātri atrisināt, jo patiesībā tas ir stāsts par kvalitatīva satura radīšanu atbilstoši jaunajam standartam, vienošanās par to, kā tas izskatās, un nevis tikai tāda iespējas atstāšana autonomi skolotājiem radoši tikt pie katras stundas, bet tiešām radīt materiālu ar stundas [saturisko] izklājumu ļoti precīzi.
Visu sarunu lasiet avīzes Diena piektdienas, 21. aprīļa, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!