Aktierim Gintam Grāvelim mājieni, ka viņam būtu jāspēlē Edgars Purva bridējā, tika doti pirms vairākiem gadiem. Režisors Regnārs Vaivars šo ideju lolojis jau sen. "Tā īsti noticēju, kad, brokastojot Dailes teātra bufetē, satiku Kārli Lāci, jo viņš teica, ka esot sācis rakstīt mūziku," stāsta aktieris. Kopš vasaras vidus Liepājas teātrī sākās mēģinājumi mūziklam Purva bridējs ugunī. Regnārs Vaivars veidojis savu versiju pēc Rūdolfa Blaumaņa darbu motīviem, pats rakstījis arī libretu un dzeju, veidojis scenogrāfiju (asistents – Toms Grīnbergs) un horeogrāfiju (kopā ar Ingu Raudingu).
"Esmu priecīgs," saka G. Grāvelis, lai gan atzīst, ka esot mazliet nobijies, jo loma ir arī jāizdzied. Mūzikls nav viegls žanrs, un līdz šim G. Grāvelim šādos uzvedumos bijušas epizodiskas lomas. Ar aktieriem strādāja arī vokālās pedagoģes Ieva Dreimane un Ieva Kerēvica, kurai nu G. Grāvelis jūtas ļoti pateicīgs. Mūziklu melodijas un dziesmas bieži vien mēdz dzīvot patstāvīgu dzīvi ārpus izrādēm, un viņam vairākas tagad skanot galvā.
"Galvenā loma ir liela atbildība, jo īpaši tādā izrādē, par kuru visi latvieši jau zina, kas ir Edgars un kā viņš būtu jāspēlē," par stereotipiem atgādina aktieris, taču viņa Edgars būs citāds. "Viņš slāpst pēc patiesām, īstām jūtām un emocijām, bez kurām nav jēgas dzīvot. Tas gan nenozīmē, ka uzreiz jāmetas trakulībās un dzeršanas neprātā," skaidro G. Grāvelis. Blaumanis rakstīja, ka Akmentiņš ir foršs džeks, Edgars – viegla rakstura. Bet režisora redzējumā Edgars rīkojas, sagrauj samāksloto, izdomāto tēlu, kurš daudziem asociējas ar jaunu vīrieti, kurš tikai runā, sola un gaida, lai palīdz. "Mans Edgars ir ar milzu pašcieņu, mīlestības alkstošs un slāpstošs," komentē G. Grāvelis.
Pirms iestudējuma aktieris vēlreiz gājis cauri informācijai par Blaumaņa darba interpretējumiem mākslās, taču uzreiz piebilst, ka ļoti klausa un tic režisoram. G. Grāvelis uzsver, ka šī izrāde piestāv Liepājas teātrim un aktieru ansamblim. Iestudējumā piedalās 24 aktieri, arī astoņi aktiermākslas studenti. Izrāde skan dzīvā mūziķu izpildījumā Liepājas teātra muzikālā vadītāja Normunda Kalniņa vadībā.
Kādam skatītājam – zinošam vai tādam, kurš Blaumani nav lasījis, – iestudējums domāts? "Galvenais, lai skatītājs grib to redzēt un pēc tam iesaka citiem. Darbs ir tapis pēc Blaumaņa motīviem, bet nekas nav samākslots, ir konkrēti spēles noteikumi. Man patika kāda žurnālista jautājums, kurš mani rosināja iedomāties, ka pirmizrādē zālē sēž Blaumanis. Kā viņš reaģētu? Es domāju, viņam izstieptos ūsas, bet viņš būtu priecīgs. Darbam nav darīts pāri, bet ir citi izteiksmes līdzekļi. Pat ne modernāki, jo darbība notiek tad, kad tā notiek – pareizajā laikā. Visi mīl tā, ka nevar parunāt. Bet dzied!"
Tuvākās izrādes – 20. septembrī, 10. un 30. oktobrī.