Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +4 °C
Viegls lietus
Svētdiena, 29. decembris
Solveiga, Ilgona

Ābolu ķocis. Ģērbējs Liepājas teātrī. Stāsts par teātri, nevis konkrētiem likteņiem tajā

Ronalds Hārvuds. Ģērbējs. Liepājas teātris. Režisors Dmitrijs Petrenko. Lomās: Edgars Pujāts, Rolands Beķeris, Anda Albuže, Ilze Jura, Armands Kaušelis, Herberts Laukšteins un Inga Apine. Tuvākās izrādes 30. martā, 20. aprīlī

Līga Ulberte

@@@

Ieguvēji ir tie, kuriem Ronalda Hārvuda lugas sižets nav zināms no ekranizācijām un 80. gadu Dailes teātra izrādes, jo stāstam par aktieri un viņa ģērbēju vienā izrādes vakarā sekot līdzi ir interesanti. Dmitrija Petrenko iestudējuma pievilcīgākā kvalitāte ir tās atmosfēriskums, ko nodrošina Sintijas Jēkabsones, Baibas Litiņas un Mārtiņa Feldmaņa radītā vizualitāte un Artura Maskata mūzika. Skatuve skatuvē, spilgti grimētās un kostimētās aktieru figūras, milzu priekškars kā dzīva būtne – tā ir savāda, pievilcīga, neviennozīmīga pasaule. Teātris. Tomēr izrādi paklupina režisoriskā aptuvenība galveno varoņu attiecību un raksturu interpretācijā. Redzams un jūtams, ka Edgars Pujāts Kunga tēlā ielicis daudz patiesas personiskas pieredzes, savukārt Rolands Beķeris titullomā artistiski nospēlē egocentrisku mazo cilvēku–ēnu. Taču kas patiesībā saista šos cilvēkus, neskaitot profesionālo zonu? Kas ir Kungs – provinces diletants vai ģēnijs? Kāda nozīme ir fonā notiekošajam karam? Vai Kunga pēdējā izrāde ir traģiska vai komiska liecība aktiera un teātra zūdamībai? Liepājas Ģērbējs ir par teātri vispār, nevis par konkrētiem likteņiem tajā, līdz ar to līdzpārdzīvojums īsti nerodas un jautājumu ir vairāk nekā atbilžu.

 

Atis Rozentāls

@@@

Šajā izrādē man vislabāk patīk šķietami vienkāršās Sintijas Jēkabsones dekorācijas maģiskā pārvērtība Mārtiņa Feldmaņa gaismu staros un Artura Maskata mūzikas pavadījumā – kad tu saproti, ka teātra burvība pastāv pat tur, kur aktieri baidās no uzlidojumiem (lugas darbība notiek 1942. gadā), un skatītāji ir gatavi dzīvot līdzi, pat ja trupa ir pa pusei izjukusi un tās vadītāju moka savādas priekšnojautas. Taču izrādē trūkst precīza fokusa, ir sižets, bet nav skaidri nolasāma stāsta, kaut arī Kunga un ģērbēja Normana attiecībās var atrast daudz gluži atšķirīgu risinājumu. Aptuvenība neļauj radīt spilgtu tēlu Edgaram Pujātam, kurš pamatā spēlē nogurumu un spēku izsīkumu. Labāks rezultāts ir Rolandam Beķerim, kura manierīgais un visai varaskārais ģērbējs tomēr brīžiem pazūd sižeta peripetijās. Stabilu sniegumu demonstrē Anda Albuže Madžas lomā, bez pārsteigumiem uz Liepājas skatuves debitē Inga Apine Milēdijas tēlā. Par pārējiem aktieriem var teikt, ka viņi tur bija klāt. Režisora Dmitrija Petrenko iestudējumā gribētos jūtamāku nervu, risinot to vai nu ar vairāk izkāpinātu grotesku, vai spilgtāku dramatismu, jo materiāls to pieļauj.

Top komentāri

Paulas Jēger-Freiman rēgs
P
Kāpēc karaliskā bruņinieka tituls "Sir" latviskots kā "Kungs"??? Maldinoši, jo izklausās, ka Normens ir kāda "kunga kalps" nevis Ģērbējs Aktierim, kurš ar savu talantu ir izpelnījies karalienes bruņinieka titulu - (tātad ir tāda kalibra aktieris kā Lorenss Olivjē, Džons Gilguds, Aleks Giness, Jens Makkellens, u.c. "Sēri"...)
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja