Šī būs glezniecības un mūzikas saplūšana, Reinim Zariņam spēlējot un Marilēnai Shiltkampai vienlaicīgi uz audekla vizualizējot Igora Stravinska baletu Svētpavasaris. Iemiesot dzīvās mūzikas/glezniecības performancē Igora Stravinska (1881–1971) oriģināli baletam Svētpavasaris rakstīto mūziku ir Reiņa Zariņa un Marilēnas Shiltkampas sens sapnis un abu līdzšinējās sadarbības augstākais punkts. "Pirms desmit gadiem man radās ideja par tādu performanci, kurā pianists spēlē un gleznotājs glezno tieši to, kas mūzikā notiek, un tieši tajā brīdī, kad tas notiek. Nīderlandiešu gleznotāja Marilēna Shiltkampa bija apciemojusi Rīgu, kā arī kādu Marisa Jansona koncertu, un es pamanīju viņas darbus Facebook. Ievēroju, ka gleznu nosaukumi ir simfoniju daļu nosaukumi. Vienā koncertā pārdzīvoto viņa gleznoja vairāku mēnešu garumā, bet, kad vaicāju par mūzikas gleznošanu brīdī, kad tā skan, turklāt uz skatuves, Marilēna nesabijās un teica, ka būtu gatava vismaz izmēģināt," atminas Reinis Zariņš. Tā arī sākās – ar dažādiem eksperimentiem Londonā, ar dalību festivālos un vairākām pilnām programmām, tostarp Cēsu Mākslas festivālā 2017. gadā.
"Mēs šo konceptu saucam par musicpaintingLIVE, un tas atklāj mūsu sadarbības būtību – ka šī mūzikas vizualizēšana notiek dzīvajā, nevis pēc tam. Tas, protams, mūs arī ierobežo – jo Marilēnai ir tikai tik daudz laika, cik ilgst skaņdarbs. Viņa tam ir atradusi pati savu, japāņu kaligrāfijai tuvu valodu," atklāj Reinis Zariņš. "Mūsu mērķis ir atklāt mūzikas objektīvo saturu savā subjektīvā risinājumā. Mēs ilgi gatavojam katru jaunu skaņdarbu – es to izanalizēju, Marilēna daudzkārt klausās ar notīm, izseko manai analīzei, un kopā meklējam vizuālo risinājumu. Tas ir visgrūtāk, jo uz papīra var izdomāt visvisādus brīnumus, bet, ja mūzikā tas izskan 15– 20 sekundēs, jāglezno pavisam citādi, lai paspētu. Mūsu pamatnosacījums – sākam un beidzam kopā. Man personīgi šis ir varens izaicinājums, jo klavieru solo versijā Svētpavasari praktiski neviens neņemas spēlēt, tas vienkārši nav prātīgi. Tas, kas rakstīts lielam simfoniskam orķestrim, taču nevar pārcelties uz desmit pirkstiem. Bet varbūt var gan?" Aranžējumu pianists izveidojis no divām jau eksistējošām soloversijām.
Multimediālā performance ir viens no Arterritory.com projektiem ciklā energART, kas turpināsies arī citās pilsētās.
Biļetes tirgo Biļešu paradīze.