Trio Muse var būt pateicīgs liktenim un pats sev, ka tajā sasummējušies visi priekšnoteikumi, lai mūziķi kļūtu par superzvaigznēm. Jauneklīgā un panciskā trakumā, sakrāsojušies, safrizējušies un saģērbušies tā, lai būtu puslīdz savējie gan gotu, gan glemroka piekritēju rindās, un vēl Džimija Hendriksa vai panku cienīgās tradīcijās sašķaidot uzstāšanās beigās instrumentus, 1994. gadā ar veco nosaukumu Rocket Baby Dolls viņi uzvarēja vietējā jauno talantu konkursā Anglijas pilsētā Tinmutā.
Ar savu milzu enerģiju mākslinieki spēja uzkarsēt līdz baltkvēlei arī klausītājus – pirmoreiz redzētajā Muse koncertā festivālā Bizarre Vācijā uz vismazākās skatuves viss gāja pa gaisu – trakojošajā pūlī esošajiem tas noteikti bija lielākais piedzīvojums festivālā. To dabūja gatavu tikai trīs cilvēki, kuri spēlēja uz skatuves un joprojām ir Muse dalībnieki, – dziedātājs, ģitārists un taustiņinstrumentālists Metjū Belamijs, bundzinieks Dominiks Hovards un basģitārists Kriss Volstenholms.
Nākamajā koncertā nelielā klubā Nosturi Helsinkos, vērojot Metjū Belamiju uz skatuves jau tuvāk, nevis kaut kur no pūļa, jutos pārsteigts, ka viņš nemaz nesvīst atšķirībā no Fredija Merkurija no Queen un Braiena Molko no Placebo, no kuriem pil kā no ledus gabaliem tuksneša saulē jau pēc pirmajām dziesmām. Tātad viņš, kaut dzied kā aptracis sludinātājs, pirms katras frāzes aizgūtnēm ievelkot elpu un liekot domāt, ka šī frāze jau nu gan būs pēdējā, jo cilvēka iespējas nav neierobežotas, tomēr prot dozēt enerģiju. To Muse dalībnieki dara arī pašlaik, kad savus priekšnesumus padarījuši par milzu koncertšoviem, kuros iesaistīts desmitiem, simtiem cilvēku un tiek izmantotas vienas no iespaidīgākajām dekorācijām rokmūzikas vēsturē.
Salīdzinājumi ar Radiohead un Queen, klausītāju pamanīto klasiskās mūzikas, jo īpaši krievu komponista Sergeja Rahmaņinova sacerējumu, fragmentu izmantošana dziesmās, jo Metjū Belamijs ir ne vien aizrautīgs ģitārists, bet arī pianists ar pamatīgu zināšanu bagāžu, nu jau kļuvuši smieklīgi ne tikai pašai grupai, bet arī klausītājiem. Muse dalībnieki šos salīdzinājumus dēvē par "slinku žurnālistiku" un paši iedvesmotāju sarakstā min arī Primus, Rage Against the Machine, Pavement, dEUS, The Beach Boys, Helmet, Džefu Bakliju… Un, protams, Nirvana, jo Kurts Kobeins 90. gados nevienu neatstāja savas pašdestruktīvi būvētās daiļrades neskartu.
Ar katru jaunu albumu Muse atkal un atkal izpelnās savu pirmo ierakstu fanu izteikumus, ka tajos "nekas vairs nav tā kā agrāk" un "komercija sen ņēmusi virsroku", kaut vairākums šo skeptiķu joprojām uzskata sevi par faniem un nedomājot iejūk pūlī starp tiem, kuri uz Muse koncertu atnākuši pirmoreiz.
Grupas galvu reibinošās karjeras vilciens joņo arvien ātrāk, un izlēkt no tā ārā jau sen vairs nebūtu ne prātīgi, ne veselīgi. Mūzikas apskatnieki brīdina, ka šajā t. s. 360 grādu šovā – skatuve atrodas arēnas vidū – smadzenes var pārkarst. Laipni aicināti dronu pasaulē!
Muse
Turnejas Drones World Tour koncerts
Arēnā Rīga 16.VI plkst. 20
Biļetes Biļešu servisa tīklā EUR 49–195