"Abi šie komponisti man bija liels atklājums," saka Inga Šļubovska-Kancēviča. "Pirmajā koncerta daļā ļoti svarīga ir mīlestības tēma. Jāņa Ķepīša Solveigas vēstules Pēram Gintam ir ļoti emocionālas, dziļas, sirsnīgas un arī smeldzīgas. Tā kā koncerts notiek valsts svētku laikā, skanēs arī dziesma par mīlestību uz dzimtajām mājām. To skaisto, kā dēļ vienmēr gribas atgriezties mājās, pa īstam varam novērtēt tad, kad esam izdzīvojušies pa citām zemēm, un ne tikai burtiskā nozīmē ceļojot, bet arī dziedot dažādu komponistu skaņdarbus."
Operdziedātāja teic, ka savienot kamermūziku ar kabarē dziedāšanu viņai nav ikdienišķs uzdevums. "Otrajā koncerta daļā man jābūt vairāk nevis dziedātājai, bet stāstniecei – normālam cilvēkam, kas izstāsta mūzikā ietērptu stāstu. Tie ir stāsti par cilvēku dzīvēm, kas notiek naktī, jo viņi baidās dzīvot pa dienu. Šajās dziesmās iepazīsiet Melno Maksi un kolorīto Roterdamas naktsdzīvi, Džordžu, kas mīl pārģērbties par sievieti un dziedāt sievietes balsī, meiteni, kas pamodusies blakus vakar iepazītam vīrietim un gaida, kad viņš dosies prom…"
Nacionālās mākslas medaļas, Pulicera balvas, Grammy balvas un Maikla Ludviga Nemmera balvas ieguvējs amerikāņu komponists Viljams Bolkoms (1938) specializējies kamermūzikas, opermūzikas, vokālās, koru, simfoniskās un klaviermūzikas žanros. Ciklā Kabarē dziesmas iekļautas 24 dziesmas, kas Viljama Bolkoma un dzejnieka Arnolda Vainstīna sadarbībā tapušas laikā no 1977. līdz 1996. gadam. Koncertā Solveiga kabarejā skanēs septiņas šī cikla dziesmas.
Jānis Ķepītis (1908–1989), kura radītā kamermūzika skanēs koncerta pirmajā daļā, pazīstams kā komponists – dziesmu, operu, simfoniskās un kamermūzikas autors –, kā izcils pianists un jauno mūziķu pedagogs. Ķepītis četrdesmit gadu bija kameransambļu klases vadītājs Latvijas Konservatorijā.
"Novembris manā uztverē ir latviešu mūzikas mēnesis," stāsta pianiste Ilze Ozoliņa. "Mums abām ļoti iepatikās cikls Solveigas dziesmas Pēram Gintam, tām pievienojām arī citas Jāņa Ķepīša dziesmas. Viljams Bolkoms ir izaicinājums, jo gribējām interpretēt mūziku, ko Latvijā neviens nezina un nedzied, kas ir ārpus mūsu klasiskās dziedāšanas un spēlēšanas manieres. Pirmajā daļā skanēs klasika, otrajā – kabarē mūzika, un visas šīs dziesmas ir par mīlestību un ilūziju."