Jauniestudējumu veidojuši vācu diriģents, XX gadsimta mūzikas pazinējs Ingo Mecmahers un kolorītais austrāliešu režisors, Berlīnes Komiskās operas intendants un mākslinieciskais vadītājs Barijs Koskis, kurš nesen publicētajā ietekmīgā žurnāla Opernwelt kritiķu aptaujā tika nosaukts par 2016. gada labāko režisoru. Šo titulu viņam nodrošināja Džuzepes Verdi operas Makbets jauniestudējums Cīrihē.
Šostakoviča pirmajā operā Deguns un tās literārajā pirmavotā – Nikolaja Gogoļa sirreālajā stāstā – ir viss, kas patīk Barijam Koskim un atbilst viņa estētikai, kuru var raksturot kā intelektuālo balagānu ar kabarē un absurdisma elementiem. Deguns ir histēriska komēdija par Sanktpēterburgas ierēdņa Kovaļova nedienām. Kovaļovs izmisīgi cenšas atrast savu pazudušo degunu, kuru viņam ir nejauši nogriezis bārddzinis, un deguns sācis dzīvot savu dzīvi.
Šī ir opera par trakumu, korumpētību, bezcerīgumu, birokrātijas briesmām, kastrācijas kompleksu un absurda klātbūtni mūsu dzīvē. Šostakoviča mūzikā ir jūtams eksperimentāls un nepieradināts gars (viņš komponēja operu 21 gada vecumā). Šo darbu caurstrāvo satīra, farss, burleska, groteska, atsauces uz džeza un cirka mākslu. Operā ir astoņi desmiti varoņu, vokālās partijas ir ārkārtīgi sarežģītas.
Deguns Londonā skan angļu valodā; jauna tulkojuma autors ir britu režisors Deivids Pauntnijs. Izrāde tapusi sadarbībā ar Berlīnes Komisko operu un Austrālijas operu.
Nākamajā trešdienā, 9. novembrī, Deguns tiešraidē no Londonas tiks pārraidīts digitālajā Operas platformā – mājaslapā www.theoperaplatform.eu (izrādes ieraksts tajā būs pieejams vēl mēnesi).