Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +6 °C
Daļēji apmācies
Ceturtdiena, 14. novembris
Fricis, Vikentijs

Diriģents Mārtiņš Ozoliņš un orķestris Rīga gatavi daudzveidīgai sezonai

Starptautiskajā mūzikas dienā, 1. oktobrī, savu 42., Johana Sebastiāna Baha mūzikas caurvīto koncertsezonu atklās profesionālais pūtēju orķestris Rīga. Mārtiņam Ozoliņam, kurš diriģēs sezonas atklāšanas koncertu Lielajā ģildē, šī būs jau trešā sezona šī orķestra galvenā diriģenta un mākslinieciskā vadītāja amatā. Programmā līdzās J. S. Baha slavenajai Tokātai un fūgai re minorā (oriģinālā rakstīta ērģelēm) skanēs XX gadsimta mūzika - Paula Hindemita Simfonija pūtēju orķestrim un Kurta Veila Vijoļkoncerts, kura virtuozo, emocionālo vijoles solo atskaņos Eva Bindere.

Līdzsvara noslēpums

Specifiskajā un komplicētajā darbā ar profesionālo pūtēju orķestri Mārtiņš Ozoliņš ir uzplaucis un kļuvis par spilgtu skatuves mākslinieku, kurš pie diriģenta pults lieliski komunicē gan ar orķestri, gan publiku. Kopā ar orķestra direktori Ilonu Breģi izdevies atrast līdzsvaru starp diriģenta un mūziķu profesionālo ambīciju īstenošanu un to, ko ikdienā piedāvāt publikai. "Mēs cenšamies šo robežu noturēt, lai viss, ko spēlējam, atbilstu mūsu profesionālajiem kritērijiem un lai tas būtu arī klausītājiem interesanti. Esam visdaudzšķautņainākais kolektīvs un piedāvājam ļoti atšķirīgas programmas dažādos stilos un žanros. Spēlējam Bahu, džezu, visjaunāko akadēmisko mūziku, piesaistām latviešu komponistus. Valsts svētkos novembrī atskaņosim jaunu Uģa Prauliņa opusu un kopspēlei ar Rīgas saksofonu kvartetu radīto Nika Gothama Step. Pivot. Stride. Velkam dienasgaismā arī sen nedzirdētus Raimonda Paula skaņdarbus. Tā kā esam Rīgas pilsētas kolektīvs, mums jāspēlē arī marši dažādos āra pasākumos - svētkos, gadadienās, atklāšanās. Tas ir mūsu tiešais pienākums. Koncertdzīvi plānojam atsevišķi un meklējam tam papildu finansējumu," M. Ozoliņš ieskicē orķestra radošo seju.

Diriģenta vērtējumā orķestra darbs sakārtots tā, lai varētu produktīvi strādāt. "Būtiska ir arī darba atmosfēra, cilvēciskais kontakts. Domāju, ka tieši tāpēc ir izdevies saglabāt orķestrī labākos mūziķus - tādus kā savu grupu līderus: saksofonistu Oskaru Petrauski un obojistu Martu Kristianu Kalniņu," stāsta diriģents, priecādamies, ka visas instrumentu grupas ir nokomplektētas. Ļoti laba šobrīd ir flautu grupa, jauni mūziķi papildinājuši mežradznieku rindas. "Mana prioritāte ir strādāt ar tiem cilvēkiem, kuri grib un jūt nepieciešamību strādāt. Ar tiem, kuri spēj to novērtēt."

Noturēt uz tramplīna

"Mūsu orķestra mūziķiem ir viszemākais atalgojums (salīdzinot ar pārējiem orķestriem Latvijā) un sava pozīcija vienmēr ir jāpierāda, jāaizstāv. Tas, ko varam, ir pretimnākšana mūsu darba plāna ietvaros, ļaujot mūsu mūziķiem spēlēt arī citur. Piemēram, operas izrādēs - lielajos Verdi, Pučīni, Šostakoviča operu projektos, stāsta M. Ozoliņš, kurš līdztekus orķestra Rīga mākslinieciskā vadītāja darbam arī pats strādā mūsu Operā. Patlaban viņa muzikālajā vadībā top Jura Karlsona jaunais balets Karlsons lido... Uzreiz pēc baleta pirmizrādes, kas notiks 10. oktobrī, diriģents dosies strādāt starptautiska koru konkursa žūrijā Itālijas pilsētā Riva del Garda. Oktobrī viņš pie Lietuvas Valsts simfoniskā orķestra pults diriģēs starptautiskā laikmetīgās mūzikas festivāla Gaida atklāšanas koncertu, savukārt Rīgā diriģēs Starptautiskā Jāzepa Vītola pianistu konkursa finālu ar mūsu Nacionālo simfonisko orķestri.

M. Ozoliņš apzinās realitāti, ka pūtēju orķestris ir ļoti laba platforma nākotnes karjerai simfoniskajos orķestros, kur atalgojums ir lielāks un pūtēju slodze mazāka. "Trompetēm, piemēram, viena pilna mūsu koncertprogramma ir simfoniskā orķestra divu koncertu slodze. Toties tas ir ļoti intensīvs treniņš, kas ļauj mūziķiem uzdzīt sportisko formu. Pie mums jāspēlē tik daudz, ka pēc tam citur salīdzinājumā ir atslodze. Tomēr nav tā, ka visi labie mūziķi aizietu prom. Es ar katru aprunājos un cenšos motivēt, it īpaši jaunos mūziķus. Mēs dodam uzticības kredītu. Piemēram, es gribu, lai viņš būtu mūsu orķestra koncertmeistars, un mums ir savstarpēja koleģiāla noruna, ka ļaujam viņam spēlēt arī citur, taču viņš būs lojāls un piedalīsies mūsu svarīgākajās programmās. Cenšamies sabalansēt atmosfēru orķestrī, darba intensitāti un atalgojumu," - iespēja tuvāk iepazīt pūtēju orķestra specifiku arī diriģentam pašam esot laba skola. Tikai žēl, ka pūtēju orķestra repertuāra piedāvājums ir daudz mazāks nekā simfoniķiem, - nav viegli atrast labu mūziku, kas gan attīstītu orķestri, gan ieintriģētu publiku. "Cīnāmies!"

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Atā, atā!

Nez, kā gan viņai tagad klājas? Kā jūtas? Vai kā netrūkst? Es spītīgi turpinu interesēties par lietām un cilvēkiem, kas ir pazuduši no mediju dienaskārtības

Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja