Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

Skaņu mežs’2024 izziņo bezmaksas atklāšanas pasākumu

Eksperimentālās mūzikas festivāls Skaņu mežs savus centrālos koncertus aizvadīs 4. un 5. oktobrī kultūras telpā Hanzas perons, taču tā programma tikusi paplašināta arī ar bezmaksas ievadkoncertiem bārā Laska V21 (Vagonu ielā 21) 28. septembrī. Pasākums sākas plkst. 18.00

Skaņu mežs ticis nodēvēts par lielāko eksperimentālās mūzikas festivālu Baltijā (The Wire Magazine) un seko līdzi pārmaiņām visdažādākajos mūzikas žanros – no elektro-akustikās un laikmetīgās mūzikas līdz repam, metālam un pankrokam.

 Festivāla atklāšanas pasākumā uzstāsies komponists Ernersts Valts Circenis ar elektroniskiem darbiem, bundzinieka Ārona Edžkomba (Aaron Edgcomb) un ģitāristes Kirstenas Kerijas (Kirsten Carey) brīvās improvizācijas duets un elektro-akustiskās mūzikas komponists, izdevējs un pasākumu rīkotājs Džons Čantlers (John Chantler). Pasākuma noslēdzošajā daļā DJ setus spēlēs mūziķis Niks Kleins (Nick Klein), kas nedēļu vēlāk ar uzstāšanos gaidāms Hanzas peronā, un skaņu mākslinieks Ģirts Reiniks, kas cita starpā vada Skaņu meža raidījumu Radio NABA. 

 Ernests Valts Circenis ir latviešu jaunās paaudzes komponists. Absolvējis Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmiju (JVLMA) pie pasniedzēja Jāņa Petraškeviča, studējis apmaiņas programmā Lionas Nacionālajā konservatorijā (FR) pie profesora Mikeles Tadini (Michele Tadini) un papildinājis zināšanas dažādās meistarklasēs gan Latvijā, gan ārvalstīs. Sadarbojies ar Latvijas Radio kori, Dailes teātri (Zēni nav meitenes, rež. Diāna Kaijaka), kamerorķestri Sinfonia Concertante un dažādiem starptautiski zināmiem mūziķiem, piemēram, dziedātāju Helēnu Sorokinu, pianistu Robertu Flaicu (Robert Fleitz) un šveiciešu ansambli UMS 'n JIP. Darbi atskaņoti vairākos festivālos Eiropā, piemēram, Latvijas Jaunās mūzikas dienas, Latviešu mūzikas svētki, Empreintes (FR) un Druskomanija (LT). Savā daiļradē pēta mūzikas uztveres īpatnības, skaņas un telpas mijiedarbi un diskursivitāti, ko īsteno gan instrumentālā, gan elektroniskajā mūzikā.

Performance elpa un pieskāriens lūkojas uz cilvēka esamībai piemītošo maigumu un juteklisko maņu pasauli. Tās pamatā ir divi atslēgvārdi – elpa, kas ir centrāla dzīvībai, un pieskāriens, kas veido lielu daļu no mūsu saiknes ar apkārtni. Kā tie mijiedarbojas ar skaņu? Vai dzirdēto var sajust? Vai elpai var pieskarties? 

Ārons Edžkombs (Aaron Edgcomb) ir komponists, bundzinieks/sitaminstrumentālists un starpdisciplinārs mākslinieks, kurš šobrīd mīt Ņujorkā. Viņš strādā ar improvizāciju, džezu, laikmetīgo mūziku, troksni un dziesmām. Edžkombs ir sadarbojies ar tādiem mūziķiem kā Kriss Viljamss (Chris Williams), Liza Hope (Lisa Hoppe), Entonijs Kolmans (Anthony Coleman), Teds Reihmans (Ted Reichman), Džons Zorns (John Zorn), Leda Finka (Ledah Finck) un Anna Vēbere (Anna Webber).

Edžkombs ir prezentējis savus darbus ASV un Eiropā tādās vietās un pasākumos kā MoMA PS1, National Sawdust, Big Ears, Parīzes Filharmonijā, Elbas Filharmonijā Hamburgā, Sarajevas Džeza festivālā un Jazz Em Agosto festivālā Lisabonā, nemaz nerunājot par daudzām dzīvojamām telpām, garāžām, pagrabiem un DIY vietām.

 Kirstena Kerija (Kirsten Carey) ir komponiste, ģitāriste, tradicionālā japāņu stīgu instrumenta šamisen spēlētāja un skaņu inženiere. Kerija ir koncertējusi visā pasaulē un rakstījusi mūziku kanāla Netflix Japānas drāmai House of Ninjas, kurā viņa arī spēlē šamisenu. Kerijai mūziku ir pasūtījuši atzīti mūziķi, piemēram, jaunās mūzikas ansamblis Latitude 49 un Bostonas Hinge Ensemble. Kerija ir rakstījusi mūziku neatkarīgai filmai Taken For Granted un The One Piece Podcast, kas ir ierindots starp pieciem labākajiem animē podkāstiem pasaulē.

Edžkomba un Kerijas albumu Mature Defense Mechanism 3. maijā publicējusi izdevniecība Relative Pitch Records. Šis leibls allaž demonstrējis īpašu tālredzību, ne tikai publicējot imrpovizētās mūzikas grandu ierakstus, bet arī izgaismojot jaunākas paaudzes spēlētājus tieši brīdī, kad tie kļūst nozīmīgi. 

 Dueta priekšnesumu atbalsta fonds Trust for Mutual Understanding. 

 Džons Čantlers (John Chantler) ir austrāliešu mūziķis un organizators, kurš dzīvo Stokholmā, Zviedrijā. Viņš pārsvarā strādā ar sintezatoriem un elektroniku, lai radītu neparedzamu un dinamisku mūziku. 2019. gadā viņš sāka veidot sistēmu dzīvajiem priekšnesumiem, kas sastāv no vairākiem ar baterijām darbināmiem sintezatoriem/skaļruņiem, kurus var mainīgi piekārt, pagriezt, iegriezt un iestatīt vietās, neatkarīgi no tipiskās koncertu/klubu infrastruktūras un klasiskajiem izpildītāja/auditorijas mijiedarbības veidiem. 

Čantlers ir nozīmīgs kultūras darbinieks eksperimentālās mūzikas laukā – viņš vada jaunās mūzikas festivālu Edition Stokholmā un mūzikas izdevniecību Fönstret. Viņš iepriekš veidojis arī prestižās koncertelpas Cafe OTO programmu.

Čantlers ir sadarbojies ar tādiem mūziķiem kā Seimūrs Raits (Seymour Wright), Lorenss Inglišs (Lawrence English) un Stīvs Noubls (Steve Noble). Viņa mūziku izdevuši tādi leibli kā Room40, Touch un SUPERPANG. 

 Čantlers ir novatoriskās mūzikas platformas SHAPE+ dalībnieks – to atbalsta Eiropas Savienība, fonds Pro Helvetia un Latvijas Kultūras ministrija. 

Skaņu mākslinieks, mūziķis un dīdžejs Niks Kleins tiecas utilizēt enerģiju, kas rodas skaņas un vizuālās mākslas mijiedarbībā, reizēm pievēršoties šī procesa sociālajam potenciālam. Tāpat Kleinam tīk troksnis, ēdiena gatavošana, socializēšanās, ieraksti, bāri, sintezatori un komēdija. "Nika Kleina ierakstu viscerālās skaņas izcelsmi nevar viegli noteikt,” raksta Miami New Times. “Tas ir daļēji pateicoties tam, kā viņš strādā ar skaņu tekstūru, skaļumu un ierakstiem: Kleina rokās mediju izmaina materiāls.”

Ģirts Reiniks ir dīdžejs, skaņu mākslinieks un grafiskais dizainers no Rīgas. Viņš ir bijis līdzdalīgs vietējā pagrīdes mūzikas kopienā kopš 2010. gadu sākuma, tostarp spēlējot tehno klubos, esot radio raidījuma Skaņu mežs līdzveidotājs vai brīvā formā atskaņojot eksperimentālās mūzikas ierakstus nelielām auditorijām. Viņa interese par plašu, bet reizē skaidri definētu mūzikas spektru, ir rezultējusies priekšnesumos dažādos kontekstos, neierobežojot sevi noteiktā žanrā. Reinika muzikālās takas vijas no intensīvā un piesātinātā cauri rāmajam un netveramajam līdz savādajam un sarežģītajam.

Sekojoši šim koncertam, Skaņu mežs 2024 turpināsies 4. un 5. oktobrī. Festivāla galvenie viesi būs ikoniskais elektronikas duets Autechre un abstraktā repa projects Armand Hammer.

Skaņu mežs ir dalībnieks novatoriskajai mūzikai veltītajā platformā SHAPE+ un projektā “tekhnē” – abus atbalsta Eiropas Savienība un Latvijas Kultūras ministrija. SHAPE+ atbalsta arī fonds Pro Helvetia. Nika Kleina jaundarbs top “tekhnē” ietvaros. 

Festivāls uzsācis dalību arī Ziemeļeiropas eksperimentālās mūzikas festivālu tīmeklī NERDS (North European Resonance and Dissonance Society).

Vairāk info: www.skanumezs.lv

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja