Prāts ir kā sūklis. Mūsu senākie senči, iespējams, līdzinājās sūkļiem. Vismaz reizi nedēļā mēs jūtam uzdzirkstījumu mēles galā: “Iedomāsimies, ka mēs cenšamies atsaukt atmiņā piemirstu vārdu. Mūsu apziņas stāvoklis ir savdabīgs. Tajā pastāv plaisa, taču ne tikai plaisa. Tas ir starpposms, kas ir īpaši darbīgs. Sava veida vārda gars pastāv tajā, kas norāda noteiktā virzienā, radot kņudoņu no sajūtas par mūsu tuvumu un tad ļaujot atkal noslīgt atpakaļ, ilgi meklēto vārdu neieguvušiem. Ja mums tiek piedāvāti nepareizi vārdi, šī noteiktā, atsevišķā plaisa uzreiz reaģē ar noliegumu. Tie neatbilst plaisas formai. Un viena vārda plaisa nav izjūtama kā cita vārda plaisa, lai arī abas ir no satura tukšas, kādām tām arī jābūt, ja jau tiek raksturotas kā plaisas.” (William James: The principles of psychology, 1893, p.251)
Jaunā gleznotāja Amanda Ziemele (1990) šovasar noslēgs studijas Drēzdenes mākslas akadēmijā. Viņas glezniecībai raksturīgs darbs ar lieliem formātiem, pārliecinošiem krāsu laukumiem un abstrakti konkrētām formām. Tās reprezentē idejas, pie kurām nonākts padziļinātu pētījumu ceļā. Gleznās sastopamas norādes uz arhetipiskiem tēliem, racionālām formulām, klusinātu ekspresiju vai gegiem, kuri uztverami skatītājam ar humorizjūtu. Gleznas mēdz papildināt nelielas instalācijas vai muzikāli fragmenti.
Amanda Ziemele dzimusi Rīgā, Latvijā 1990. gadā. Šobrīd ar DAAD stipendijas atbalstu studē starpdisciplinārās un eksperimentālās glezniecības studijas profesora Kristiana Serija (Christian Sery) klasē Drēzdenes Mākslas akadēmijā. 2015. gadā pabeigusi bakalaura studijas Latvijas Mākslas akadēmijas gleznošanas nodaļā.
Amandai Ziemelei bijušas vairākas personālizstādes, kā arī viņa piedalījusies grupu izstādēs Latvijā un ārzemēs. 2016. gadā viņas darbi bija aplūkojami personālizstādē Krokodila dilemma Kaspara Groševa galerijā 427, kā arī jauno mākslinieku izstādē Spriedze Latvijas Nacionālā mākslas muzeja izstāžu zālē Arsenāls.
2018. gada nogalē mākliniece plāno personālizstādi Rīgas cirka ziloņu stallī.